مرکز_تماس_ویپ_سیسکو_شهر_آی_تی
VOIP

مرکز تماس ویپ سیسکو را بهتر بشناسیم

مرکز تماس ویپ سیسکو چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا پایان این مقاله از وبلاگ شهر آی تی همراه ما باشید. مرکز تماس ویپ سیسکو (Cisco Unified Communications Manager) CUCM یک بستر مناسب ارتباطات بر مبنای شبکه IP Based است. این مرکز تماس با ترکیب ارتباطات صوتی و تصویری و بهره مندی از نرم افزارهای مختلف، یک ارتباط مؤثر و امن را فراهم می‌کند. به وسیله‌ی مرکز تماس ویپ سیسکو می‌توان ارتباطات گسترده درون سازمانی و یا میان سازمانی را با سرعت و کیفیت بسیار بالا برقرار کرد. همچنین، از پیشرفته‌ ترین مکانیزم‌های disaster recovery  و Load Balancing  بهره مند شد.

طرز کار یک مرکز تماس ویپ سیسکو CUCM

مرکز_تماس_تحت_شبکه_Cisco

 

یک مرکز تماس CUCM  به دو شکل Cluster Base و Single Server کار می‌کند. در حالت Single Server، فقط یک سرور خدمات ویپ را ارائه می‌دهد و چنانچه این سرور دچار مشکل شود، مرکز تماس کاملا قطع می‌گردد. اما در حالت  Cluster Base، چند سرور به عنوان پشتیبان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در وضعیت‌های گوناگون، بار ترافیکی سیستم بین آن‌ها تقسیم می‌شود. در این سیستم، چنانچه یک سرور از مدار خارج شود، سیستم دچار قطعی یا اختلال نمی‌گردد و سرورها‌ی دیگر وظیفه‌ی پشتیبانی از سیستم را بر عهده می‌گیرند.

تجهیزات راه اندازی مرکز تلفن سیسکو

مرکز_تماس_ویپ_شهر_آی_تی_مشهد

همانطور که می‌دانید جهت راه اندازی مرکز تماس تحت شبکه سیسکو در مجموعه خود به پیشنیاز‌هایی نیاز دارید. سرویس مرکز تماس روی سیستم تلفنی VOIP راه اندازی می‌گردد. پس از راه اندازی سیستم VOIP در سازمان، ماژول کال سنتر یا مرکز تماس را در اختیار خواهید داشت. این ماژول در نسخه‌های جدید سیستم تلفنی محبوب ایزابل به صورت پیش‌فرض هنگام نصب این سیستم عامل، نصب خواهد شد. چنانچه در سازمان خود کار پشتیبانی را انجام می‌دهید، افرادی که از مرکز تماس استفاده می‌کنند، می‌توانند از تلفن نرم افزاری و هدفون به منظور پاسخگویی به مشتریان استفاده کنند. همواره سعی کنید در تهیه تجهیزات مورد نیاز مرکز تماس از اجناس با کیفیت بالا استفاده کنید تا مشتریان تماس با کیفیتی را با کارشناسان تجربه کنند.

مزیت مرکز تماس CUCM نسبت به نرم افزارهای  Open Source

برخی از شرکت‌ها معمولا نرم افزارهای ویپ خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این نرم افزارها که به Open Source شهرت دارند به صورت رایگان امکان توسعه کسب‌و‌کار را به کاربران خود می‌دهند. اما، استفاده از این نرم افزارها در مقایسه با نرم افزار سیسکو محدودیت‌هایی دارد. سرورهای ارائه شده در نرم افزارها‌ی Open Source ضعیف و محدود است و نهایتاً به 100 تا 200 تماس هم‌زمان می‌رسند و قابلیت میزان پردازش بیشتر را ندارند. اما، مرکز تماس سیسکو امکان تماس‌های هم‌زمان بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌نماید. در واقع، مرکز تلفن سیسکو این سیستم را رایگان در اختیار عموم قرار نداده اما، قابلیت آن به مراتب بیشتر از نرم افزار‌های Open Source  است.

مزایا‌ی راه اندازی مرکز تماس سیسکو

مرکز_تماس_ویپ_شهر_آی_تی

پیش از اقدام جهت راه اندازی مرکز تماس CUCM خوب است بدانید که این کار چه مزایایی برای شما یا مجموعه کاری‌تان دارد. تلفن‌های IP، VOIP یا تحت شبکه فرایند دریافت و برقراری تماس در مجموعه‌های خدماتی را به میزان چشم‌گیری ارتقاء می‌دهند. در این میان، سیستم ویپ سیسکو دارای مزایایی است که در مقایسه با سایر مدل‌ها از جمله مایکروسافت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. نخستین مزیت این سیستم این است که شما را از پرداخت هزینه‌های راه دور و یا شهری جهت برقراری تماس تلفنی بین مراکز مختلف معاف خواهد نمود. همچنین، به دلیل استفاده از یک بستر مخصوص و مشخص برای برقراری تماس‌ها سطح امنیت تلفنی در این سرویس به شدت افزایش یافته است.

مرکز تماس سیسکو به شما امکان تعریف و یا انتقال شماره تلفن به شکل دلخواه را می‌دهد. یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده، امکان دسترسی به شبکه VOIP سیسکو سازمان از هر نقطه از کشور و یا خارج از کشور، کیفیت بسیار بالای تماس‌های شبکه، امکان برقراری ارتباط‌های تصویری و در نهایت قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالا نیز جزء مزایایی هستند که با استفاده از سیستم ویپ سیسکو از آن‌ها بهره مند خواهید شد.

در پایان این مقاله از وبلاگ تخصصی شهر آی تی، لازم به ذکر است که تیم تخصصی شبکه شهر آی تی در این حوزه خدمات گسترده ای را به مشتریان گرامی خود عرضه میدارد.

منابع:

bitly

Short URL

کلمات مرتبط:

راه اندازی ویپ سیسکو، راه اندازی تلفن سیسکو، مرکز تماس ویپ، مرکز تماس ویپ سیسکو، مرکز تماس تحت شبکه Cisco

تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *