طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی.jpg_در_مشهد
طراحی سایت

9 ابزار برتر توسعه وب در سال 2022

بهترین و بدترین نکته ای که در رابطه با توسعه‌دهنده وب بودن می‌توان گفت این است که دنیای وب به صورت مداوم در حال تغییر است. این موضوع بسیار هم عالی است اما این را نیز باید در نظر داشت که توسعه دهنده وب باید به صورت بسیار فعالانه‌ای همواره مشغول یادگیری تکنیک‌های جدید باشند، خود را با تغییرات منطبق سازند و در نهایت چالش‌های جدید را قبول کنند. ابزار های توسعه وب تا حدودی مسیر فعالیت و پیشرفت توسعه دهندگان وب را راحت تر کرده اند. در این مقاله تخصصی از وبلاگ شهر آی تی، قصد داریم تا 9 مورد از برترین ابزار های مورد استفاده در بحث فرانت اند را مورد بررسی قرار دهیم.

لیستی از بهترین ابزارهای فرانت اند برای توسعه وب

  1. web.com

طراحی_سایت_شهر_آی_تی_مشهد

Web.com یک پلتفرم است که هدف آن ایجاد وب سایت به ساده ترین شکل ممکن است. این پلتفرم به توسعه دهنده وب این امکان را می دهد تا CSS و HTML وب سایت خود را با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند Ruby on Rails، Python یا PHP سفارشی کند. شما می توانید پایگاه داده های نامحدود MySQL را با این پلتفرم دریافت کنید. همچنین  Web.comبا اکثر اسکریپت های منبع باز سازگار است و نصب را برای پلتفرم هایی مانند دروپال، جوملا و وردپرس تسهیل می کند. Web.com به شما اجازه می دهد تا سایت خود را هر طور که می خواهید شخصی سازی کنید و حتی چندین ابزار داخلی را برای آسان کردن این فرآیند ارائه می دهد.

از دیدگاه تیم تخصصی طراحی سایت شهر آی تی ویژگی های اصلی این ابزار عبارت است از:

  • سازگاری با CSS
  • پایگاه داده های نامحدود MySQL
  • اکانت های FTP پشتیبانی شده
  • پشتیبان گیری و بازیابی سایت به صورت خودکار
  1. AngularJS

angularjs-طراحی_وب_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

AngularJS به توسعه دهنده وب کمک می کند تا واژگان HTML خود را گسترش دهد. HTML برای اسناد استاتیک مناسب است، اما برای نماهای پویا کار نمی کند. AngularJS به شما محیطی می دهد که گویا، خوانا و سریع توسعه می یابد. مجموعه ای از ابزارها را فراهم می کند که به شما امکان می دهد چارچوبی را برای توسعه برنامه خود ایجاد کنید. این مجموعه ابزار کاملاً قابل توسعه، می تواند با کتابخانه های دیگر کار کند. از منظر تیم طراحی سایت شهر آی تی AngularJS این آزادی را به شما می دهد تا ویژگی را مطابق با گردش کار توسعه خود تغییر دهید یا جایگزین کنید.

شهر_آی_تی_طراحی_سایت_مشهد

مشخصات:

AngularJS ویژگی های اتصال داده، کنترلر و جاوا اسکریپت ساده را در اختیار شما قرار می دهد. دستورالعمل ها، اجزای قابل استفاده مجدد و محلی سازی، ویژگی های مهمی هستند که AngularJS برای ایجاد کامپوننت ها ارائه می دهد. همچنین قابلیت تست داخلی را نیز فراهم می کند. AngularJS به شما این امکان را می‌دهد که رفتار خود را در قالبی قابل خواندن بیان کنید. از آنجایی که AngularJS فقط یک آبجکت قدیمی جاوا اسکریپت است، کد شما قابل استفاده مجدد و تست و نگهداری آسان خواهد بود.

  1. Chrome DevTools

طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی

کروم مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه دهندگان وب فراهم می کند. این ابزارها در گوگل کروم تعبیه شده اند و قابلیت مشاهده و تغییر DOM و استایل یک صفحه را دارند. با Chrome DevTools، می‌توانید پیام‌ها را مشاهده کنید، جاوا اسکریپت را در کنسول اجرا و اشکال‌زدایی کنید، صفحات را در لحظه ویرایش کنید و به سرعت مشکل را تشخیص دهید و سرعت وب‌سایت را بهینه کنید.

مشخصات:

می‌توانید فعالیت شبکه را با Chrome DevTools بررسی کنید. با قابلیت‌های داشبورد عملکرد، می‌توانید سرعت را بهینه کنید، عملکرد زمان اجرا را تجزیه و تحلیل کنید و طرح‌بندی‌های همزمان اجباری را تشخیص دهید .

  1. Sass

sass_طراحی_وب_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

از دیدگاه تیم باتجربه طراحی سایت شهر آی تی، (Syntactically Awesome Style Sheets ) Sass یکی از قدرتمند ترین افزونه های زبان CSS است. این افزونه به شما این امکان را می دهد که از متغیرها، قوانین تودرتو، میکس ها و توابع استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند طراحی را در داخل و بین پروژه ها به اشتراک بگذارید.

مشخصات:

  • شما می توانید استایل شیت های بزرگ را سازماندهی کنید.
  • Sass از وراثت چندگانه پشتیبانی می کند.
  • دارای ویژگی های تودرتو، متغیرها، حلقه ها، آرگومان ها و غیره است.
  • با CSS سازگار است.
  1. Visual Studio Code

VScode_طراحی_وب_سایت_شهر_آی_تی

ویژوال استودیو کد را می توان در هر جایی اجرا کرد. این ابزار دارای ویژگی های IntelliSense، اشکال زدایی، Git داخلی، و برنامه های افزودنی برای افزودن زبان ها، تم ها، اشکال زداها و غیره است و علاوه بر این ها با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس نیز سازگار است.

مشخصات:

  • ویرایشگر  ویژوال استودیو کد به شما امکان می دهد کد خود را از داخل ویرایشگر اشکال زدایی کنید.
  • شما می توانید با نقاط شکست، پشته های تماس و یک کنسول تعاملی اشکال زدایی کنید.
  • این ابزار به شما این امکان را می دهد تفاوت ها را بررسی کنید و فایل ها را آماده کنید.
  • قابل توسعه و سفارشی سازی است. می‌توانید زبان‌ها، تم‌ها و اشکال‌زداهای جدیدی را از طریق برنامه‌های افزودنی اضافه کنید.

یکی از نقاط قوت این ابزار از دیدگاه تیم طراحی سایت شهر آی تی این است که، VS Code بر اساس ماژول وارد شده، تعریف تابع و انواع متغیر را نیز انجام می دهد.

  1. Bootstrap

bootstrap_طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

بوت استرپ ابزاری است که به شما امکان می دهد باHTML ، CSS و JS عمل توسعه را انجام دهید. بوت استرپ برای توسعه پروژه های تلفن همراه در وب استفاده می شود.

مشخصات:

  • بوت استرپ دارای ویژگی های متغیر و ترکیب Sass است.
  • یک سیستم شبکه پاسخگو را ارائه می دهد.
  • دارای اجزای گسترده از پیش ساخته شده است.
  • پلاگین های قدرتمندی را ارائه می دهد که بر روی JQuery ساخته شده اند.

از دید تیم تخصصی طراحی وبسایت شهر آی تی، بوت استرپ یکی از پرکاربرد ترین ابزار ها برای پیاده سازی پروژه های وب است.

  1. JQuery

jquery_طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

این کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساده کردن پیمایش و دستکاری درخت HTML DOM ایجاد شده است. همچنین برای مدیریت رویداد و انیمیشن استفاده می شود. این ابزار دارای ویژگی های غنی است.

مشخصات:

  • JQuery یک API آسان برای استفاده فراهم می کند که کارهایی مانند Ajax و انیمیشن را ساده می کند. این API می تواند در بسیاری از مرورگرها کار کند.
  • می توان JQuery را به عنوان یک ماژول AMD اضافه کرد.
  • سازگار با CSS3 است.
  1. GitHub

github-طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

GitHub پلتفرم توسعه نرم افزار است و به شما در مدیریت پروژه ها کمک می کند. پلتفرم GitHub به شما این امکان را می دهد که فرآیندهای بررسی کد خود را ایجاد کرده و آن را با گردش کار خود تطبیق دهید. می توان آن را با ابزارهایی که قبلاً استفاده می کرده اید ادغام کنید. همچنین می توان آن را به عنوان یک راه حل خود میزبان، یا یک راه حل میزبانی ابری مستقر کرد.

مشخصات:

  • GitHub قابلیت مدیریت پروژه را ارائه می دهد.
  • توسعه دهندگان از آن برای پروژه های شخصی یا آزمایش زبان های برنامه نویسی جدید استفاده می کنند.
  • GitHub ویژگی های امنیتی مانند پاسخ به حوادث امنیتی و احراز هویت دو مرحله ای و … را ارائه می دهد.

مهم ترین ویژگی های گیت هاب از دیدگاه تیم طراحی سایت شهر آی تی عبارت است از: مدیریت پروژه، ادغام، مدیریت تیم، کدگذاری اجتماعی، مستندسازی و میزبانی کد.

  1. Sketch

طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

Sketch طرح‌بندی هوشمندی را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند اجزای واکنش‌گرا و قابل استفاده مجدد ایجاد کنید که می‌توانند به‌طور خودکار اندازه آن را تغییر دهند تا متناسب با محتوا باشد. این ابزار صدها پلاگین را ارائه می دهد، با سیستم عامل مک سازگار است و می توان از آن برای ایجاد انیمیشن های جدول زمانی استفاده کرد.

مشخصات:

  • Sketch دارای ویژگی های ویرایش قدرتمند، دقت پیکسلی، ویرایش غیر مخرب، صادرات کد و نمونه سازی است.
  • با کمک Sketch می توانید وایرفریم ها را به عناصر رابط کاربری تبدیل کنید.
  • Sketch این قابلیت را دارد که طرح‌های شما را به نمودارهای جریان کاربر تبدیل کند، اسکرین‌شات‌ها را به مدل‌های پرسپکتیو تبدیل کند، سفارشی‌سازی کند و به اشتراک بگذارد.

 

در مقاله فوق سعی کردیم تا برترین ابزار های فرانت اند از دیدگاه تیم مجرب طراحی سایت شهر آی تی را بازگو کنیم. ابزار های مورد استفاده در توسعه وب سایت موارد بیشتری را در بر میگیرند و متناسب با کارکرد و تجربه توسعه دهنده وب در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می گیرند.

منابع

bitly

Short url

کلمات مرتبط:

طراحی سایت فروشگاهی مشهد، طراحی وب سایت اختصاصی، توسعه دهنده وب سایت، طراحی سایت در مشهد، طراحی وب سایت
تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *