ابزار_رایگان_گوگل_شهر_آی_تی_auto_x2
اخبار

5 ابزار رایگان گوگل که نباید از دست بدهید!

گوگل یک شرکت عمومی چندملیتی است که خدمات و محصولات مبتنی بر اینترنت را توسعه و میزبانی می کند. گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در اینترنت است و یک میلیارد جستجو را پردازش می کند. شرکت گوگل علاوه بر خدمات گسترده خود ارائه دهنده برخی از پلتفرم ها و ابزار های رایگان نیز می باشد، که در این مقاله از وبلاگ تخصصی شهر آی تی به بررسی 5 مورد از کاربردی ترین ابزار های رایگان شرکت گوگل می پردازیم.

5 ابزاربرتر رایگان گوگل :

Google  trends

Google Trends یک مفید ترین ابزار های رایگان گوگل است که نشان می دهد تعداد دفعات جستجوی یک عبارت معین در موتور جستجوی Google نسبت به حجم کل جستجوی سایت در یک دوره زمانی معین چقدر است. از Google Trends می توان برای تحقیقات مقایسه ای کلمات کلیدی استفاده کرد. Google Trends داده های مرتبط با کلمه کلیدی از جمله فهرست حجم جستجو و اطلاعات جغرافیایی در مورد کاربران موتورهای جستجو را ارائه می دهد.

Google Trends چگونه کار می کند؟

google_trends_شهر_آی_تی

می‌توانید یک عبارت جستجو را در کادر جستجو در بالای این ابزار وارد کنید تا ببینید حجم جستجو برای آن عبارت در طول زمان و در مکان‌های مختلف چقدر تغییر کرده است. داده های به دست آمده از میزان نرخ جستجوی یک عبارت مشخص در گوگل می تواند برای بازاریابان بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار فصلی (مانند فروشگاه لوازم خانه و باغبانی) را اداره می کنید، زمانی که عبارات جستجوی مرتبط با کسب و کار شما در حال ترند هستند، باید در سئوی سایت خود از این کلمه کلیدی به میزان کافی استفاده کنید. مطمئن شوید که زمانی که محصولات یا خدمات شما در حال پیشرفت هستند، بودجه بیشتری را به کمپین های خود اختصاص دهید.

می‌توانید از داده‌های موجود در Google Trends برای چندین هدف بازاریابی مختلف استفاده کنید:

در جستجوی پولی، از داده‌های Google Trends می‌توان برای اطلاع ‌رسانی به کمپین ‌های فصلی استفاده کرد و به برنامه ‌ریزی هزینه و همچنین ذخیره موجودی کمک کرد. علاوه بر این، می‌توانید از Google Trends برای یافتن عبارات پرطرفدار نامربوط که باید به‌عنوان کلیدواژه‌های منفی تنظیم کنید، استفاده کنید.

google_trends_شهر_آی_تی_مشهد

توصیه تیم باتجربه دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی به شما این است که، برای سئو و بازاریابی محتوا، از Google Trends استفاده کنید تا بدانید افراد در بازار هدف شما در مورد چه اطلاعاتی جستجو می کنند. نوشتن در مورد موضوعات پرطرفدار می تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

Google meet

Google Meet یک سرویس ویدئو کنفرانس از طرف Google است. از دیدگاه تیم متخصص شهر آی تی، این یک راه حل عالی برای افراد و کسب و کارها برای ملاقات در تماس های صوتی و تصویری است. این ابزار کارآمد در ابتدا فقط برای مشتریان سازمانی در دسترس بود، اما در حال حاضر همه می‌توانند به صورت رایگان از Google Meet استفاده کنند.

google-meet_شهر_آی_تی

Google Meet در وب سایت ها، تلفن‌ ها و تبلت ‌ها برای Android و iOS در دسترس است. Google Meet در اصل به عنوان ابزاری برای میزبانی جلسات ویدیویی طراحی شده است. با این حال، می توانید دوربین و میکروفون را به طور مستقل فعال کنید، بنابراین در صورت تمایل می توانید از آن برای تماس های صوتی استفاده کنید با استفاده از Google Meet می توانید تماس های موقت ایجاد کنید و دوستان و خانواده خود را دعوت کنید. آن ها می توانند با تایپ کد جلسه شما بپیوندند یا می توانید پیوندی را برای آنها ارسال کنید که روی آن کلیک کنند.

Google sheets

برنامه مبتنی بر وب Google Sheets به کاربران امکان می دهد که صفحات گسترده ای را ایجاد، به روزرسانی و اصلاح کنند و داده ها را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. Google Sheets ویژگی‌های معمولی صفحه‌ گسترده، مانند امکان افزودن، حذف و مرتب ‌سازی ردیف‌ها و ستون‌ها را ارائه می‌دهد. Google Sheets همچنین به چندین کاربر پراکنده جغرافیایی این امکان را می ‌دهد که همزمان در یک صفحه ‌گسترده همکاری کنند. کاربران می توانند صفحات گسترده را مستقیماً از رایانه یا دستگاه های تلفن همراه خود آپلود کنند.

google_sheets_شهر_آی_تی

این برنامه هر تغییری را به صورت خودکار ذخیره می کند و کاربران می توانند تغییرات سایر کاربران را در حین انجام مشاهده کنند. این مجموعه همچنین شامل Google Docs، Google Slides، Google Drawings، Google Forms، Google Sites و Google Keep است.

ویژگی های Google Sheets

برنامه آنلاین Google Sheets به کاربران امکان می‌دهد صفحات گسترده را به صورت آنلاین ایجاد، ویرایش و قالب ‌بندی کنند تا اطلاعات را سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنند. Google Sheets اغلب با Microsoft Excel مقایسه می شود، زیرا هر دو برنامه برای اهداف مشابهی استفاده می شوند. Google Sheets اساساً نسخه ابری Google از ویژگی‌های اصلی Microsoft Excel است.

google_sheets_شهر_آی_تی_مشهد

ویژگی های اصلی Google sheets:

  • ویرایش و قالب بندی صفحات گسترده
  •  ساختن نمودارها، ایجاد جداول محوری و پاسخ به سوالات مربوط به داده ها
  • Google Sheetsمی‌تواند به ‌صورت آفلاین ویرایش کند و پس از بازیابی اتصال اینترنت، تغییرات به‌روزرسانی می‌شوند
  • سازگاری
  • محصول Google Sheets را می توان با سایر سرویس های Google مانند Drawing، Finance، Form و Translate ادغام کرد
  • امنیت

Google calender

Google Calendar یکی از برترین ابزار های رایگان گوگل است که به شما امکان می دهد رویدادهای خود را پیگیری کرده و تقویم خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ابزار ایده آل برای مدیریت برنامه های شخصی و حرفه ای است. استفاده از این تقویم رایگان هم ساده است و هم بسیار قدرتمند. اگر حساب Google دارید، برای استفاده کافیست به calendar.google.com بروید یا برنامه Calendar را در تلفن Android خود باز کنید.

Google-Calendar-شهر_آی_تی

Google Calendar به کاربران امکان ایجاد و ویرایش رویدادها را می دهد. یادآوری‌ها را می ‌توان برای رویدادها فعال کرد، همچنین می‌توان مکان‌های رویداد را اضافه کرد و سایر کاربران را می‌توان به رویدادها دعوت کرد. با گذشت زمان، Google عملکردهایی را اضافه کرده است که از یادگیری ماشینی استفاده می کند، از جمله “رویدادها از Gmail”، که در آن اطلاعات رویداد از پیام های Gmail کاربر به طور خودکار به تقویم Google اضافه می شود.

Google drive

Google Drive یک راه حل ذخیره سازی مبتنی بر ابر است که به شما امکان می دهد فایل ها را به صورت آنلاین ذخیره کنید و از هر تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه ای به آنها دسترسی داشته باشید. استفاده از یک سرویس ذخیره سازی ابری مانند گوگل درایو مزایای زیادی دارد، مانند اشتراک گذاری آسان فایل و پشتیبان گیری از فایل ها از فواصل طولانی، و در مقایسه با رقبایی مانند DropBox و سرویس iCloud اپل، از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار است.

google-drive-شهر_آی_تی

Google Drive به شما قدرت آپلود و ذخیره طیف وسیعی از انواع فایل – اسناد، عکس‌ها، صدا و ویدیوها را در سرورهای Google یا “ابر” می‌دهد. Drive می تواند به عنوان یک راه حل پشتیبان یا راهی برای آزاد کردن فضای دستگاه شما باشد. اکثر کاربران به سمت این برنامه‌ها جذب می‌شوند که شامل Google Docs، Sheets، Slides و غیره می‌شود. آن ها نه تنها به شما اجازه ایجاد و ویرایش اسناد را می دهند، بلکه به ابزارهای بصری نیز مجهز هستند که امکان همکاری در زمان واقعی را فراهم می کند.

سخن پایانی

ابزارهایی که در مقاله فوق از وبلاگ تخصصی شهر آی تی بررسی شدند پراستفاده ترین و کاربردی ترین ابزارهای رایگان گوگل در سال 2022 می باشند که امیدواریم به شما در تسهیل کارهایتان کمک شایانی برسانند.

منابع

bitly

TinyUrl

ShortUrl

کلمات مرتبط:

طراحی سایت در مشهد، آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد، شهر آی تی، شرکت برنامه نویسی در مشهد، دیجیتال مارکتینگ در مشهد، طراحی سایت مشهد

 

تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *