وقتی تمام زندگی خود را صرف شایعات و باورهای غلط کنیم، در نهایت تشخیص اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی نادرست می تواند دشوار باشد. ممکن است در هر حوزه ای از کسب و کار تفکرات و باور های غلطی شکل گرفته باشد که پس از گذشت زمان طولانی ریشه کن کردن آن ها به کاری سخت و پیچیده ای تبدیل شده باشد. در دنیای سئو، این باور ها می توانند منجر به اتلاف باورنکردنی منابع ارزشمند، زمان و پول برای کسب و کار شما شوند.

در این مقاله از وبلاگ تخصصی شهر آی تی به بیان 7 باور غلط درباره سئو می پردازیم که دانستن آن ها برای متخصصین سئو خالی از لطف نمی باشد.

فهرست مطالب

7 باور غلط در سئو که منجر به نابودی سایت تان می شود

1. “تحقیق کلمات کلیدی غیر ضروری است”

نحوه سرچ هر یک از افراد در موتورهای جستجو متفاوت است. آیا مطمئن هستید که می دانید وقتی مشتریان شما به دنبال محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید، چگونه آن محصول را در Google سرچ می کنند؟

هنگامی که انتخاب می کنید از یک استراتژی SEO برای کسب و کار خود استفاده کنید، تحقیقات کلمات کلیدی اغلب نادیده گرفته می شود و به عنوان چیزی غیر ضروری و بی اهمیت در نظر گرفته می شود. با این حال، از دیدگاه تیم حرفه ای سئوی شهر آی تی، واقعیت این است که شما به داده های واقعی نیاز دارید تا بدانید که آیا کلمه کلیدی انتخابی شما از نظر سئو کلمه کلیدی خوبی می باشد یا باید سراغ کلمه کلیدی های دیگری بروید. تحقیقات در حصول اطمینان از اینکه مرتبط ترین و موثرترین کلمات کلیدی را برای افزایش ترافیک به وب سایت خود انتخاب می کنید، بسیار مهم است.

کیورد_طراحی_سایت_در_مشهد

یکی از بسیاری از پیامدهای بالقوه عدم انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی این است که کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب می کنید. هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه به این معنی است که شما یا کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید که افراد کمی آن را جستجو می کنند و یا اینکه شما کلمات کلیدی با رقابت بالا را مورد هدف قرار می دهید، که در این مورد، به این معنی است که رقبای زیادی برای آن کلمه کلیدی در حال حاضر وجود دارد و وب سایت شما دوباره دیده نمی شود.

2. “هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید، وب سایت شما رتبه بهتری خواهد داشت”

هنگامی که سئو سایت خود را انجام می دهید، استفاده از میانبرها و تاکتیک های کلاه سیاه برای افزایش رتبه جستجو می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، این میانبرها نه تنها کمکی به شما نمی کنند، بلکه در واقع بر رتبه شما تأثیر منفی خواهند گذاشت. بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که اگر می خواهید رتبه ارگانیک خود را افزایش دهید، باید تا حد امکان از کلمات کلیدی بیشتری در محتوای وب سایت خود استفاده کنید. این به این دلیل است که گوگل می تواند ببیند که وب سایت شما به عبارت های جستجو “مرتبط” است.

کیوورد_طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی

به غیر از نقض دستورالعمل ها، استفاده از کلمات کلیدی زیاد تجربه وحشتناکی را برای کاربران شما ایجاد می کند. وب سایت شما باید همیشه به دنبال ارائه ارزش به خوانندگان باشد و وقتی کلمات کلیدی گسترده ای را در صفحه خود قرار می دهید، نمی توانید این هدف را برای کاربران خود محقق کنید، که به نوبه خود منجر به نرخ پرش بالاتر برای مدت نامحدود می شود. توصیه تیم سئوی شهر آی تی به شما این است که، به جای تلاش برای تقلب و شکست الگوریتم گوگل، روی تلاش برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای وب سایت خود تمرکز کنید.

3. ” اگر کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید محتوا مهم نیست “

یک تصور غلط رایج وجود دارد که سئو به معنای واقعی کلمه فقط هدف گذاری کلمات کلیدی است، و بنابراین، اگر موفق به هدف قرار دادن موارد “درست” شوید، در واقع لازم نیست نگران محتوای واقعی خود باشید. بسیاری از مردم بر این باورند که اگر کلمات کلیدی مناسبی دارید، می توانید به سادگی آنها را در سراسر محتوای متوسط ​​یا با کیفیت پایین خود بپاشید تا رتبه بندی را بهبود بخشید.

 

تولید_محتوا_طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

با این حال، اگر محتوای شما مطابق استاندارد نباشد، نمی توانید در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کنید.  به عبارت دیگر، اگر محتوای مناسب و مفیدی را در وب ‌سایت خود و همچنین هدف‌ گذاری صحیح کلمات کلیدی را ارائه نکنید، نمی‌توانید از پتانسیل و مزایای کامل سئو استفاده کنید. باور تیم متخصص سئوی شهر آی تی این است که سئو و محتوا با یکدیگر رابطه ای مستقیم دارند و به تنهایی نمی توانند به طور موثر عمل کنند.

چند عنصری که باید هنگام ایجاد محتوا در نظر بگیرید از خود گوگل است: اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما مفید و آموزنده، ارزشمندتر از سایت های دیگر، معتبر، با کیفیت بالا و در نهایت جذاب است.

4. ” عنوان و توضیحات متا چندان مهم نیستند”

در دنیای سئو، تاکید زیادی بر هدف‌گذاری کلمات کلیدی می‌شود به حدی که تگ‌های عنوان و توضیحات متا اغلب فراموش می‌شوند. با این حال، این دو بخش از اطلاعات برای سئو بسیار مهم هستند، زیرا این دو جزء اطلاعات اولیه ای هستند که مخاطبان شما در مورد وب سایت شما خواهند دید.

طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی

در حالی که تگ‌های عنوان و توضیحات متا باعث نمی‌شوند که صفحات شما در رتبه بالاتری در گوگل قرار بگیرند، اما برای جلب کلیک کاربران پس از شروع رتبه‌بندی در صفحه اول، بسیار مهم هستند. پیشنهاد تیم سئوی شهر آی تی این است که، برای اطمینان از استفاده کامل از تگ‌های عنوان و توضیحات متا، مطمئن شوید که تگ‌های عنوان شما بیش از 55 کاراکتر نباشد و توضیحات شما در محدوده 155 کاراکتر باشد. همچنین، کلمات کلیدی هدفمند را در محتوای خود بگنجانید و مطمئن شوید که مرتبط و مختصر هستند.

5. “رتبه بندی همه چیز است”

طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

به نظر می رسد رتبه های بالاتر مظهر موفقیت در سئو می باشند. اگرچه رتبه‌ بندی نقش مهمی در جذب کاربران بیشتر به وب‌ سایت شما دارد، اما اگر این کاربران در وب‌ سایت شما تبدیل به مشتری نشوند، این ترافیک معنایی ندارد. برای اطمینان از ماندن کاربران در وب سایت شما، باید محتوای ارزشمند، لذت بخش و مفیدی ارائه دهید تا مطمئن شوید که کاربران شما تجربه ای خوشایند دارند و در نتیجه با محتوای شما درگیر خواهند شد.

6. “Pagespeed وب سایت من را می سازد یا خراب می کند”

تیم_طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی

یکی از رایج ‌ترین تصورات غلط در مورد سرعت صفحه این است که فاکتور سرعت سایت اگرچه می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد، اما همه چیز نیست. سرعت صفحه می تواند راه خوبی برای رتبه بهتر وب سایت شما باشد زیرا کاربران تجربه لذت بخش تری از آن خواهند داشت، با این حال، زمانی که در رقابت با ارتباط و کیفیت محتوا باشد، سرعت صفحه به تنهایی باعث نجات وب سایت شما نمی شود، چراکه Google ترجیح می‌دهد مرتبط ‌ترین محتوا را به کاربران نشان دهد، نه لزوما سریع‌ترین صفحه را.

7. “لینک ها مهم نیستند”

لینک_سازی_شهر_آی_تی_طراحی_سایت_در_مشهد

لینک ها و لینک سازی هسته اصلی نحوه تصمیم گیری گوگل برای رتبه بندی یا عدم رتبه بندی صفحه شما است و بر اعتبار وب سایت شما تأثیر زیادی می گذارد. داشتن لینک های با کیفیت در سرتاسر وب سایت شما، این سیگنال را به گوگل می فرستد که وب سایت شما نه تنها محتوا و اطلاعات با کیفیت بالا ارائه می دهد، بلکه این اطلاعات ارزش استناد دارند، بنابراین، وب سایت شما قابل اعتمادتر و حرفه ای تر به نظر می رسد. همچنین این که سایر وب ‌سایت‌ها به سایت شما پیوند داشته باشند نیز موثر واقع می شود. اعضای تیم با تجربه سئوی شهر آی تی معتقد اند که اگر محتوای منحصر به فرد و با کیفیتی ایجاد کنید که مردم به صورت طبیعی مایل به خواندن و بهره گیری از آن باشند بدون شک اقدام به اشتراک گذاشتن آن با دیگران نیز می کنند .

سخن پایانی

علی رغم شایعات، شما نمی توانید سئو را خودتان به تنهایی با موفقیت انجام دهید، مگر این که ساعات و منابع نامحدودی در اختیار داشته باشید. سئو یک شغل تمام وقت است و اگر سعی کنید سئو را به تنهایی و همراه با سایر مسئولیت های خود مدیریت کنید، ناکارآمدی ها و اشتباهات اجتناب ناپذیری وجود خواهد داشت که گاهی جبران نشدنی هستند. ما در این مقاله از وبلاگ شهر آی تی سعی کردیم تا چند مورد از مهم ترین باور های غلط در سئو که منجر به افت سایت تان می شود را بازگو کنیم تا بتوانیم کمکی شایان در راستای بهبود سئوی سایتتان به شما کرده باشیم.

منابع

bitly

TinyURL

کلمات مرتبط:
سئو، تیم سئو در مشهد، خدمات سئو در مشهد، تیم سئوی شهر آی تی، اصول سئو، باور های غلط در سئو، اصول و باور های غلط در سئو