تفاوت_ppc_cpc_دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد
اخبار

بررسی تفاوت PPC و CPC در دیجیتال مارکتینگ

اگر برای مدتی طولانی به بازاریابی آنلاین پرداخته اید، احتمالاً با هر دو اصطلاح cpc و ppc مواجه شده اید. زمانی که بازاریابان دیجیتال با این اصطلاحات مواجه می‌شوند، سردرگمی زیادی برایشان به وجود می آید، زیرا در ظاهر، به نظر می‌رسد که هر دوی این اصطلاحات هم معنی باشند. در این مقاله از وبلاگ تخصصی شهر آی تی قصد داریم تا PPC و CPC و تفاوت های میان آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. PPC و CPC اغلب به جای یکدیگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شوند، علی رغم اینکه مفاهیم بسیار متفاوتی هستند. در ادامه به این می پردازیم که این دو اصطلاح در دیجیتال مارکتینگ به چه معنا هستند و تفاوتشان با یکدیگر چیست.

ppc مخفف چیست

دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی

PPC مخفف “Pay Per Click” است.  پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC، نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌کنندگان برای هر کلیکی که یک تبلیغ دریافت می‌کند، هزینه پرداخت می‌کنند. از دیدگاه متخصصین دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی، این امر PPC را به روشی موثر برای استفاده از بودجه تبلیغاتی نسبت به بازاریابی سنتی تبدیل می‌کند، زیرا شما فقط برای افرادی که آگهی شما را می‌بینند و به اندازه کافی به پیشنهاد شما علاقه مند هستند، هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات کلیکی ppc چیست

مدل پرداخت به ازای کلیک (ppc) اساساً بر اساس کلمات کلیدی است. به عنوان مثال، در موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین تنها زمانی ظاهر می‌شوند که فردی کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا خدماتی که تبلیغ درباره آن صورت گرفته را جستجو کند. بنابراین، شرکت‌هایی که بر مدل‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک یا همان ppc تکیه می‌کنند، کلمات کلیدی را که بیشترین کاربرد برای محصولات یا خدماتشان دارند را مورد تحقیق و تجزیه و تحلیل قرار میدهند. از منظر تیم دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی، سرمایه گذاری روی کلمات کلیدی مرتبط می تواند منجر به افزایش تعداد کلیک و در نهایت سود بیشتر شود.

تبلیغات_کلیکی_دیجیتال_مارکتینگ_شهر_آی_تی

مدل PPC هم برای تبلیغ‌کنندگان و هم برای ناشران موثر واقع می شود. برای تبلیغ ‌کنندگان، این مدل سودمند است زیرا فرصتی را برای تبلیغ محصولات یا خدمات برای مخاطبان خاصی که فعالانه در جستجوی محتوای فعال هستند، فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک کمپین تبلیغاتی PPC که به خوبی طراحی شده است به تبلیغ کننده اجازه می دهد تا بتواند مقدار قابل توجهی را درهزینه هایش صرفه جویی کند زیرا ارزش هر بازدید (کلیک) از یک مشتری بالقوه از هزینه کلیک پرداختی به ناشر بیشتر است.

برای ناشران، مدل پرداخت به ازای کلیک یک جریان از درآمد اولیه را فراهم می کند. شرکت های آنلاین می توانند از محصولات رایگان خود با استفاده از تبلیغات آنلاین، به ویژه مدل PPC، کسب درآمد کنند.

cpc مخفف چیست

آژانس_دیجیتال_مارکتینگ_مشهد_شهر_آی_تی

مناقصه هزینه هر کلیک (CPC) به این معنی است که شما برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می کنید. برای کمپین‌های پیشنهاد CPC، مشتری حداکثر پیشنهاد قیمت به ازای هر کلیک را تعیین می کند، این بالاترین مبلغی است که می خواهد برای یک کلیک روی تبلیغ خود بپردازد. CPC معمولاً بیشترین هزینه ای است که برای یک کلیک از شما دریافت می شود. در cpc شما بین مناقصه دستی (شما مقادیر پیشنهادی خود را انتخاب می کنید) و پیشنهاد خودکار (به Google اجازه دهید قیمت ها را تنظیم کند تا بیشترین کلیک را در بودجه شما داشته باشد) انتخاب می کنید.

تبلیغات کلیکی cpc چیست

دیجیتال_مارکتینگ_شهر_آی_تی

در تبلیغات کلیکی cpc هزینه به ازای هر کلیک معمولاً توسط تبلیغ کنندگانی که بودجه روزانه مشخصی برای کمپین دارند استفاده می شود. وقتی موضوع به بودجه تبلیغ ‌کننده می رسد، آگهی به ‌طور خودکار از چرخش وب ‌سایت برای باقی‌مانده دوره صورت ‌حساب حذف می‌شود. به عنوان مثالی فرضی، وب‌ سایتی که نرخ CPC آن 100 هزار تومان است، در ازای 1000 کلیک، 1 میلیون تومان به تبلیغ‌کننده پرداخت می‌کند. CPC هزینه ای است که یک ناشر وب سایت با کلیک بر روی یک تبلیغ پولی در سایت، دریافت می کند.

تفاوت میان cpc و ppc در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

عملی که در دو نوع تبلیغات PPC و CPC استفاده می شود تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند. آن ها هر دو روی یک سکه هستند و به موفقیت کمپین های تبلیغاتی افراد کمک زیادی می کنند. از این گذشته، گاهی اوقات PPC و CPC به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند، که منجر به سردرگمی در بین تبلیغ کنندگان می شود. اگرچه این دو مشابه هستند، اما هر دو تفاوت های خاص خود را نیز دارند که تبلیغ کنندگان برای موفقیت باید با آن ها آشنا باشند. بنابراین، معنای PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) بخش مهمی از اصطلاحات تخصصی در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند، زیرا ابزارهای ضروری برای رشد کسب و کار افراد می باشند.

تفاوت_ppc_cpc_دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی

هر دو بازاریابی PPC و CPC می توانند به شما کمک کنند در عرض چند دقیقه به میلیون ها نفر در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید. وقتی به سراغ بازاریابی موتورهای جستجو می روید، در واقع به سراغ کمپین های PPC در موتورهای جستجو می روید که به وسیله آن می توانید تبلیغات جستجو را روی یک کلمه کلیدی خاص قرار دهید. این بدان معناست که اگر شرکت شما در حوزه «توسعه نرم‌افزار» است، می‌توانید تبلیغاتی را روی کلمات کلیدی مانند «شرکت‌های توسعه نرم‌افزار» اجرا کنید، بنابراین آگهی شما برای افرادی که چنین عباراتی را جستجو می‌کنند قابل مشاهده خواهد بود.

CPC بخشی از کمپین PPC است چراکه CPC به عنوان یک معیار مالی برای اندازه گیری هزینه کلی هر کلیک تبلیغاتی برای کمپین عمل می کند. در مدل تبلیغاتی نوع CPC، آگهی ‌دهندگان صرف نظر از تعداد دفعات نمایش آن، تنها زمانی پرداخت می‌کنند که روی آگهی‌شان کلیک شود. این یک معیار مبتنی بر عملکرد است. مزایای CPC برای تبلیغ کننده این است که تبلیغات حتی بدون هیچ کلیکی در معرض دید قرار می گیرد.

مزایای استفاده از ppc و cpc برای تبلیغ کنندگان

مزایا برای تبلیغ کننده:

  • تبلیغات حتی بدون کلیک نمایش داده می شود.
  • مشتری مسئول تعیین هزینه می باشد.
  • مراجعه بازدیدکنندگان هدفمند و با کیفیت بالا به سایت وجود دارد.
  • می توان از یک کلمه کلیدی خاص و یک هدف جغرافیایی خاص استفاده کرد.

امیدواریم این مقاله از وبلاگ شهر آی تی به شما در درک تفاوت بین این دو اصطلاح مهم کمک کند و شما را به تسلط در دیجیتال مارکتینگ بسیار نزدیک تر کند.

منابع

tinyurl

bitly

کلمات مرتبط:

تبلیغات کلیکی، تبلیغات کلیکی CPC، تبلیغات کلیکی PCP ،CPC ،PCP، دیجیتال مارکتینگ

تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

یک نظر برای “بررسی تفاوت PPC و CPC در دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *