طراحی_سایت_شهر_آی تی
طراحی سایت

11 استراتژی مهم در طراحی صفحه اصلی سایت

طراحی صفحه اول سایت مهم ترین بخش در طراحی سایت است. مانند درختی است که اگر به خوبی به آن رسیدگی نشود ثمره خوبی نخواهد داشت. اگر تا به حال طراحی وب سایت خود را انجام نداده اید تیم حرفه ای شهر آی تی به شما کمک می کند که به راحتی بتوانید مهم ترین نکات در رابطه با طراحی صفحه اصلی سایت که مهم ترین صفحه سایت شما می باشد را به خوبی درک کنید.

طراحی_سایت_jتیم_طراحی_سایت_شهر_آیتی

مطالبی که در این مقاله از تیم حرفه ای طراحی سایت شهر آی تی دریافت می کنید به شرح زیر است:

  • وب سایت چیست و چرا باید به طراحی صفحه اصلی آن اهمیت داد؟
  • چگونه صفحه اصلی وب سایت را به صورت تاثیر گذارتری طراحی کنیم؟
  • مهم ترین نکات طراحی صفحه اصلی وب سایت

وب سایت چیست و چرا باید به طراحی صفحه اصلی آن اهمیت داد؟

اینترنت شامل صفحات متفاوتی است که وب سایت بخشی از آن را در اختیار دارد. هرسایت دارای مطالب، آدرس، نشانی، می باشد که همین علت تفاوت یک سایت با سایت های دیگر است. وب سایت ها از دید فنی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • سایت ایستا
  • سایت پویا

وب_سایت_طراحی_سایت

همانطور که گفتیم صفحه اول سایت اهمیت زیادی دارد. مکانی است که کاربر در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرد در سایت شما بماند یا خارج شود به همین خاطر باید جذابیت خاصی داشته باشد تا کاربر از آن خارج نشود. صفحه اول سایت شما حکم دکور فروشگاهی را دارد که اگر چیدمان آن ظاهری مرتب و زیبایی داشته باشد کاربر جذب آن می شود اما اگر بدون ترتیب و بی قاعده چیده شده باشد کاربر به سرعت آن را ترک می کند.

چگونه صفحه اصلی وب سایت را تاثیر گذار تر طراحی کنیم؟

صفحه اول وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران را به خود جذب کند. اول از همه مرتب طراحی کردن صفحه شما اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که باعث می شود کاربر گیج نشود. مهم ترین نکاتی که تیم شهر آی تی برای تاثیر گذار کردن طراحی سایت به شما پیشنهاد می کند این موارد است: طراحی با قاعده و مرتب در سطحی که مخاطب سردرگم نماند و قرار دادن مطالب با مفهوم و جذاب که مخاطب را خسته نکند و به مخاطب نشان دهد که وب سایت در چه حوزه ای فعالیت می کند.

مهمترین نکات طراحی صفحه اصلی وب سایت:

  • قرار دادن لوگو:

هر سایتی باید نماد یا برند مشخص شده ای داشته باشد که مخاطب ها با وجود آن نماد سایت را شناسایی کنند. لوگو سایت این عمل  را انجام می دهد. زیرا لوگو برگرفته از طراحی گرافیکی است که می تواند شامل حروف، نقاشی و نشانه باشد. این طرح می تواند نوع شغل و کسب و کار را معرفی کند.

طراحی_لوگو_طراحی_سایت

مکان قرار دادن لوگو در سایت بسیار مهم است زیرا برای فارسی زبان ها باید در سمت راست گوشه بالا باشد و انگلیسی زبان ها در سمت چپ گوشه بالا باشد.

  • عنوان مناسب:

    عنوان _مناسب_طراحی_سایت

باید در همان لحظه اول که کاربر وارد سایت شما می شود به کاربر بفهمانید که سایت شما در چه حیطه ای فعالیت می کند. شما می توانید با انتخاب یک عنوان مناسب، ساده و با مفهوم به کاربر خود ذکر کنید که سایت شما چه منابعی را در خود جای داده است.

  • منو و اسلایدر:

سعی کنید با قرار دادن موضوعات اصلی سایت خود منو کاربردی تری را طراحی کنید چرا که مخاطب به سرعت پاسخ سوالش را می یابد. سعی کنید که مطالب اضافی یا فرعی را در منو وب سایت خود قرار ندهید زیرا سبب گیج شدن کاربر می شود. در نتیجه بازدید سایت شما پایین آمده و از نظر سئو  داشت. اسلایدر در وب سایت های متفاوت معمولا زیر نوار منو قرار می گیرد و به کاربر توضیح می دهد که این سایت چه مطالبی را در اختیار شما می گذارد. اسلایدر از چند تصویر تشکیل شده است. مهم ترین نکته در طراحی اسلایدر این است که فقط به جنبه ظاهری آن توجه نکنیم.

  • دکمه های CTA:

CTA_دکمه های_فراخوان_طراحی_سایت

معمولا برخی از وب سایت ها قصد فروش محصولات خود را دارند آنها با استفاده از دکمه های فراخوان یا CTA می توانند این کار را انجام دهند. دکمه های CTA دکمه هایی هستند که می توانند کار را به اتمام برسانند مثلا اگر ما از سایت دیجی کالا قصد خرید تلفن همراه را داریم زمانی که انتخابمان را انجام داده ایم با کلیک کردن برروی دکمه (خرید) که همان دکمه فراخوان گفته می شود خرید آن را نهایی می کنیم. در واقع دکمه فراخوان قصد ما را تبدیل به عمل می کند. بهتر است دکمه فراخوان را با رنگ و فونت متفاوت در صفحه اول سایت قرار دهیم که کاربر را به خود جذب کند.

  • معرفی خود و پرسنل به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس:

برای اینکه کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید بهتر است قسمتی را اختصاص دهید به خودتان و پرسنلی که در تیم شما مشغول به کارند زیرا گذاشتن یک بیوگرافی از خود و پرسنل باعث می شود که کاربران شما را بشناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند. زیرا معرفی خود و پرسنل علاوه برجذب اعتماد کاربر سبب شهرت شما و وب سایت شما می شود. به اشتراک گذاشتن شماره تماس در صفحه اصلی وب سایت شما بسیار زیاد اهمیت دارد.

  • تصاویر و ویدئو باکیفیت بالا:

سعی کنید در وب سایت خود از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنید چرا که سبب جذب مخاطب بیشتر می شود و نکته ای که در اینجا اهمیت بسیاری دارد این است که تصاویر کاملا مرتبط با کسب وکارتان در سایت وجود داشته باشد. گاهی اوقات بهتر است که به جای استفاده از تصاویر اسلایدی از ویدئوی کوتاهی که کسب وکار سایت شما را توضیح می دهد استفاده کنید. زیرا برخی از کاربران با ویدئو بیشتر جذب می شوند.

  • نوار جستجو:

نوار_جستجو_طراحی_سایت

در قسمت بالای صفحه اصلی وب سایت خود نوار جستجو را قرار دهید، زیرا باعث می شود که مخاطب سردرگم نشده و به سرعت به پاسخ سوالش دسترسی پیدا کند.

  • ماکرو (فضای خالی):

سعی کنید با قرار دادن ماکرو در بین متن ها به چشم مخاطب خود استراحت دهید. ماکرو یا همان فضای خالی باعث می شود که مخاطب شما خسته نشود و به خواندن مطالب وب سایت شما ادامه دهد.

  • فونت و طراحی گرافیکی رنگی:

انتخاب فونت در متن سایت شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سه قانون که باید در انتخاب فونت رعایت شود:

1- از فونتی استفاده کنید که چشم مخاطب را اذیت نکند.

2- رنگ فونت جذاب باشد و در عین حال حس خشونت و کسلی منتقل نکند.

3- طوری باشد که از شان کسب و کار شما کم نکند.

فونت_طراحی_سایت_شهر_آیتی

گرافیک رنگی وب سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است پس توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ دست از پا خطا نکنید. رنگ بندی متن، زمینه و موضوع اصلی به گونه ای باشد که چشم مخاطب آزار نبیند و مخاطب را خسته نکند و درعین حال جذاب به نظر برسد و نکته مهم این است که رنگ ها باهم همخوانی داشته باشد. قابل ذکر است که رنگ دکمه های فرخوان و فهرست مطالب بایستی با مابقی رنگ ها و فونت ها متفاوت باشد تا مخاطب به دنبال آن نباشد.

  • افزایش سرعت صفحه اصلی وب سایت:

افزایش_سرعت_طراحی_سایت_شهر_آیتی

سعی کنید سرعت بارگذاری صفحه اول وب سایت خود را بالا ببرید. اگر سرعت لود شدن صفحه اول وب سایت خود را افزایش دهید کاربر در سایت شما ماندگار می شود و در نتیجه در وب سایت شما تردد افزایش می یابد و سئو ، بازدید سایت شما به شدت بالا می رود.

  • اشتراک گذاری صفحه اجتماعی خود:

اشتراک_گذاری_صفحه_مجازی__طراحی_سایت_شهر_آیتی_طراطراحی_سایت

صفحه رسمی مجازی خود در برنامه هایی مانند: توییتر، اینیستاگرام، فیس بوک، تلگرام و…به اشتراک بگذارید اینگونه می توانید مخاطب را به صفحه رسمی خود دعوت کنید تا مخاطب بتواند خیلی بیشتر شما را بشناسد و به شما اعتماد کند. با به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئو از خود جذب مخاطب بیشتری خواهی داشت.

سخن پایانی

در نتیجه  صفحه اول وب سایت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تیم حرفه ای طراحی سایت شهر آی تی توصیه می کند نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید تا سایتی همراه با بازدید و سئو بالا داشته باشید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله در طراحی سایتتان موفقیت کسب کنید.

کلمات مرتبط:

نکات گرافیکی طراحی سایت، عوامل مهم در طراحی سایت، ایده برای صفحه اصلی سایت، صفحه ی اصلی سایت باید شامل عناصری باشد، طراحی سایت خوب، طراحی سایت خاص

 منابع:

bitly

TinyUrl

تصویر نویسنده
زهرا کمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *