طراحی_سایت_دیجیتال_مارکتینگ_سئو_در_مشهد_شهر_آی_تی
سخت افزار

همه چیز درباره هارد SSD

هارد SSD چیست؟

تیم_سئو_در_مشهد_شهر_آی_تی

در این مقاله از وب سایت تخصصی شهر آی تی می‌خواهیم به بررسی دقیق و کامل هارد SSD و مزایای گسترده آن نسبت به هارد HDD بپردازیم. SSD یا درایو حالت جامد، نوعی دستگاه ذخیره‌سازی است که در کامپیوتر‌ها استفاده می‌شود. این رسانه ذخیره سازی غیر فرار، داده های دائمی را روی حافظه فلش حالت جامد ذخیره می کند. هارد‌های SSD جایگزین هارد دیسک‌های سنتی (HDD) در کامپیوتر‌ها می‌شوند و همان عملکرد‌های اساسی را به عنوان یک هارد دیسک انجام می‌دهند. اما هارد‌های SSD در مقایسه با هارد‌های HDD به طرز قابل توجهی سریع‌تر هستند.

ویژگی های کلی هارد دیسک SSD

با هارد SSD، سیستم عامل دستگاه با سرعت بیشتری بالا می‌آید، برنامه‌ها سریع‌تر بارگیری می‌شوند و فایل‌ها سریع‌تر ذخیره می‌شوند. یک هارد دیسک سنتی شامل یک دیسک چرخان با head خواندنی/نوشتنی روی بازوی مکانیکی به نام محرک است. یک هارد HDD داده‌ها را به صورت مغناطیسی می‌خواند و می‌نویسد. در عین حال، خواص مغناطیسی می‌تواند منجر به خرابی‌های مکانیکی شود. در سوی دیگر این مقایسه، هارد SSD قرار دارد که هیچ قطعه متحرکی برای شکستن یا چرخش به سمت بالا یا پایین ندارد. دو جزء کلیدی در این هارد، کنترل‌کننده فلش و تراشه‌های حافظه فلش nand هستند. این پیکربندی برای ارائه عملکرد خواندن/نوشتن بالا برای درخواست‌های داده متوالی و تصادفی بهینه شده است.

دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی

هارد‌های SSD در هر جایی که هارد دیسک‌ها می توانند نصب شوند، استفاده می شوند. به عنوان مثال، در محصولات مصرفی، در کامپیوتر‌های شخصی (‌PC‌ها)، لپ تاپ‌ها، بازی‌های کامپیوتری، دوربین‌های دیجیتال، پخش کننده‌های موسیقی دیجیتال، موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها و فلش درایو‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها در کارت‌های گرافیک نیز گنجانده می‌شوند. در عین حال، هارد‌های SSD گران‌تر از هارد‌های HDD سنتی هستند.

کسب‌وکارهایی که نیاز در حال گسترشی به ورودی/خروجی بالاتر دارند، باعث توسعه و پذیرش هارد‌های SSD شده‌اند. از آنجایی که هارد‌های SSD تأخیر کمتری نسبت به هارد‌های HDD دارند، می‌توانند به طرز کارآمدی از پس حجم کاری خواندن سنگین و تصادفی برآیند. سرور‌های با کارایی بالا، لپ‌تاپ‌‌ها، کامپیوتر‌های رومیزی یا هر برنامه‌ای که نیاز به انتقال فوری اطلاعات دارد، می‌توانند از فناوری درایو حالت جامد بهره ببرند. این ویژگی‌ها هارد‌های SSD صنعتی را برای بارگیری خواندن‌هایی از پایگاه‌های داده با تراکنش سنگین مناسب می‌کند. این هارد‌ها همچنین می‌توانند با زیرساخت‌های دسکتاپ مجازی یا درون یک آرایه ذخیره‌سازی برای ذخیره داده‌های پر‌کاربرد در همان محل با استفاده از یک ابر مرکب به کاهش بوت استورم‌ها کمک کنند.

ویژگی‌های برتر هارد‌های SSD چیست؟

طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

ویژگی‌های متعددی مختص طراحی یک هارد SSD است. از آنجایی که این هارد قطعات متحرک ندارد، در معرض آن خرابی‌های مکانیکی که ممکن است در هارد HDD رخ دهد، نیست. هارد‌های SSD همچنین ساکت‌تر هستند و برق کمتری مصرف می کنند. و از آنجایی که هارد‌های SSD وزن کمتری نسبت به هارد‌های HDD دارند، برای لپ تاپ و کامپیوتر‌های قابل حمل مناسب هستند. علاوه بر این، نرم‌افزار کنترل‌کننده این هارد شامل تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده‌ای است که می‌تواند به کاربر پیش از خرابی احتمالی درایو هشدار دهد. از آنجایی که حافظه فلش انعطاف‌پذیر است، فروشند‌گان آرایه تمام فلش می‌توانند ظرفیت ذخیره سازی قابل استفاده را با استفاده از تکنیک‌های کاهش داده دستکاری کنند.

مزایا‌ی هارد‌های SSD چیست؟

دیجیتال_مارکتینگ_طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

از دیدگاه تیم متخصص شهر آی تی مزایا‌ی هارد‌های SSD نسبت به هارد‌های HDD به عبارت زیر می باشند:

  • سرعت خواندن/نوشتن بیشتر

 هارد‌های SSD می‌توانند به سرعت فایل‌های حجیم را باز کنند.

  • زمان بالا آمدن سریع‌تر و عملکرد بهتر

 از آنجایی که این درایو به چرخش مانند چرخش یک هارد HDD نیازی ندارد، پاسخگو‌تر است و عملکرد بارگذاری بهتری را ارائه می‌دهد.

  • ماندگاری

 هارد‌هایSSD در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند و بهتر از هارد‌های HDD می‌توانند حرارت را تحمل کنند زیرا، قطعات متحرک ندارند.

  • مصرف برق

 هارد‌های SSD به دلیل نداشتن قطعات متحرک نسبت به هارد‌های HDD برای کار به برق کمتری نیاز دارند.

  • صدای کم تر

 هارد‌های SSD صدا‌ی کمتری تولید می‌کنند زیرا، در آن‌ها هیچ قطعه متحرک یا چرخشی وجود ندارد.

  • اندازه

 هارد‌های SSD با مشخصات ظاهری متنوعی تولید می‌شوند، در حالی که اندازه هارد‌های HDD محدود است.

سخن پایانی

دیجیتال_مارکتینگ_شهر_آی_تی_شهر_آی_تی

مهم نیست چه سیستمی دارید؛ ممکن است زمانی فرارسد که فضای ذخیره‌سازی آن تمام می‌شود. اکنون زمان خوبی برای ارتقاء از هارد دیسک (HDD) به SSD یا ارتقاء به یک SSD بهتر است. SSD  توانسته جایگزین مناسبی برای درایو دیسک سخت یا HDD شود. امیدواریم این مقاله از وب سایت تخصصی شهر آی تی، کمک شایانی به شما در بالا بردن اطلاعات خود درباره هارد SSD و انتخاب هارد دیسک مورد نظرتان کرده باشد.

منابع

bitly

shorturl

cuttly

کلمات مرتبط:

هارد ssd چیست، هارد ssd اکسترنال، انواع هارد ssd، هارد hdd و ssd، هارد SSD، خرید هارد SSD
تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *