برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی
برنامه نویسی

9 مهارت ضروری که هر برنامه نویسی باید داشته باشد! (بخش دوم)

 برنامه نویسان ستون فقرات صنعت آی تی هستند. از پروژه های سطح بالا گرفته تا نرم افزارهای کامپیوتری، برنامه نویسان نقش مهمی در دنیای محاسبات دارند. همه سازمان های فناوری اطلاعات به دنبال برنامه نویسان ماهری هستند که بتوانند راه حل های کارآمد ایجاد کنند. در این مقاله، که توسط تیم مجرب و باتجربه برنامه نویسی شهر آی تی گردآوری شده است راجع به مهارت های مورد نیاز برنامه نویسان صحبت خواهیم کرد. اگر می‌خواهید که مانند الماس در شاخه برنامه نویسی بدرخشید این مقاله و بخش اول آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویسی

5. رایانش ابری

تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی_مشهد

رایانش ابری به سرعت در حال رشد است، زیرا برای همه کسب‌وکارهایی که می‌خواهند محیط‌ها، فضای ذخیره‌سازی و دارایی‌های دیجیتال خود را به ابر منتقل کنند، به توسعه‌دهندگان ابری نیاز است. از آنجایی که کسب‌وکارها بیشتر به علم داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متکی هستند، کار در فضای ابری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به این دلیل که الگوریتم‌ها و مدل‌ها، منابع قابل توجهی را مصرف می‌کنند. نتیجه این نیازهای تجاری این است که مهندسان و توسعه دهندگان ابر و همچنین برنامه نویسان متخصص ابری مورد تقاضا هستند.

تیم برنامه نویسی شهر آی تی این نوید را به شما می دهد که بسیاری از زبان های مورد نیاز برای رایانش ابری در حال حاضر زبان های اصلی برای برنامه نویسان هستند، این زبان ها شامل موارد زیر می باشند :

برنامه_نویسی_مشهد_شهر_آی_تی_دیجیتال_مارکتینگ

علاوه بر این، ایده خوبی برای توسعه دهندگان است که با پلتفرم های ابری مانند موارد زیر کار کنند :

توصیه برنامه نویسان موفق شهر آی تی این است که شما می توانید حتی با تمرکز بر روی یک مورد، برای یادگیری عملکردهای کلیدی، درک بهتری از نحوه کار دیگران به دست آورید و به مجموعه مهارت های خود ارزش بیافزایید.

6. توسعه وب

شهر_آی_تی_دیجیتال_مارکتینگ_برنامه_نویسی_طراحی_سایت

بسیاری از برنامه نویسان توسعه وب را زیرمجموعه یا تخصص برنامه نویسی می دانند. بنابراین برای کسانی که قصد دارند در توسعه وب فعالیت کنند، یادگیری زبان‌ها و فناوری مرتبط منطقی است. ناگفته نماند که برنامه نویسانی که قصد دارند در زمینه توسعه وب کار کنند، باید پیشینه ای قوی در زبان های اصلی داشته باشند. برخی از مهم ترین این زبان ها از دیدگاه تیم پرتلاش طراحی سایت  شهر آی تی در ادامه آمده است:

HTML/CSS

طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

 در حالی که HTML و CSS واقعاً زبان های برنامه نویسی نیستند اما این دو ستون فقرات توسعه وب هستند و هر توسعه دهنده ای باید آنها را یاد بگیرد. آنها اغلب دو مورد اولی هستند که توسعه دهندگان وب یاد می گیرند. HTML به سازماندهی محتوا و ساختار یک صفحه وب کمک می کند، در حالی که CSS سبک و ارائه آن را تعیین می کند. اگر قصد فعالیت در حوزه توسعه وب را دارید پیشنهاد طراحان وب سایت شهر آی تی به شما فراگیری این دو شبه زبان در گام اول می باشد.

جاوا اسکریپت

طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی_در_مشهد

 جاوا اسکریپت بیشتر برای توسعه فرانت‌اند استفاده می‌شود، اگرچه گاهی اوقات برای توسعه بک‌اند نیز استفاده می‌شود.

API

تیم_دیجیتال_مارکتینگ_برنامه_نویسی_طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی

 یک API (رابط برنامه نویسی برنامه) بخشی از یک سرور راه دور است که درخواست های کاربر را دریافت می کند و پاسخ ها را به بقیه سرور و وب سایت ارسال می کند. برنامه نویسان API یک وب سایت را برای انجام درخواست های کاربر پیکربندی می کنند و آنها را بدون خروج از سایت اصلی به یک سرور خارجی متصل می کنند. از دیدگاه برنامه نویسان متخصص شهر آی تی آشنایی با API ها در هر فهرستی از مهارت های توسعه وب در رتبه بالایی قرار می گیرد زیرا به بهبود تجربه مشتری در وب سایت ها کمک می کند.

PHP

شهر_آی_تی_دیجیتال_مارکتینگ_برنامه_نویسی

 PHP (پیش پردازشگر فرامتن) یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و بسیار در دسترس است که می تواند به راحتی در HTML جاسازی شود تا تلاش های برنامه نویسی فرانت را افزایش دهد. برخلاف جاوا اسکریپت، PHP به جای سمت کلاینت، به طور کامل در سمت سرور اجرا می شود.

تیم حرفه ای طراحی سایت شهر آی تی معتقد است که حتی برنامه نویسانی که قصد ندارند در توسعه وب کار کنند، می توانند از درک اصول اولیه بهره ببرند. به عنوان مثال، بسیاری از پروژه هایی که توسعه دهندگان روی آنها کار می کنند شامل یک جزء وب هستند. با درک اولیه مفاهیم، ​​نگرانی‌ها و محدودیت‌های توسعه وب، توسعه‌دهندگان می‌توانند بهتر درک کنند که چگونه داده‌ها جمع‌آوری و استفاده می‌شوند، چه عملکردی ممکن است در تاریخ بعدی مورد نیاز باشد و چگونه سیستم‌های تجاری ممکن است در آینده تحت تأثیر قرار گیرند. . این دانش بدون شک به برنامه نویسان کمک می کند تا نه تنها درک کامل تری از بهترین روش توسعه بخشی از پروژه خود، بلکه همچنین نحوه ارائه راه حل های اضافی به کسانی که تخصصشان بر روی عملکرد سمت مشتری متمرکز است، داشته باشند.

7. container

تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

در علوم کامپیوتر، container یک کلاس یا یک ساختار داده است که نمونه‌های آن مجموعه‌ای از اشیاء دیگر هستند. به عبارت دیگر، آنها اشیاء را به روشی سازمان یافته ذخیره می کنند که از قوانین دسترسی خاصی پیروی می کند. برخلاف روش‌های سنتی که در آن کد در یک محیط محاسباتی خاص توسعه داده می‌شود و به مکان جدیدی منتقل می‌شود که خطا ایجاد می‌کند، container کد برنامه را با فایل‌های پیکربندی مرتبط، کتابخانه‌ها و وابستگی‌ها بسته‌بندی می‌کنند. که این عمل احتمال خطا را به حداقل می‌رساند. همچنین از آنجایی که فایل های سیستم عامل (OS) گنجانده شده است، container سیستم عامل را مجازی می کنند و برنامه می تواند در هر جایی اجرا شود. در نتیجه، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها را سریع‌تر و ایمن‌تر توسعه دهند و اجرا کنند.

برخی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت container عبارتند از:

8. ویرایشگرهای متن

خدمات_سئو_شهر_آی_تی_برنامه_نویسی_در_مشهد

ویرایشگرهای متن برنامه‌هایی هستند که به شما امکان باز کردن، مشاهده و ویرایش فایل‌های متنی ساده را می‌دهند. از آنجایی که ویرایشگرهای متن مانند برنامه های پردازش کلمه، قالب بندی را به متن اضافه نمی کنند، برنامه نویسان می توانند از ویرایشگرهای متن برای نوشتن و ویرایش زبان های برنامه نویسی و نشانه گذاری به راحتی استفاده کنند. همچنین، ویرایشگرهای متن به برنامه نویسان کمک می کنند تا فایل های اسنادی را ایجاد کرده و فایل های پیکربندی را حفظ کنند.

برخی از پرکاربردترین ویرایشگرهای متن از دیدگاه تیم برنامه نویسی شهر آی تی عبارتند از:

  • Visual Studio Code
  • Sublime Text
  • Notepad++
  • UltraEdit

9. گیت

گیت_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی_دیجیتال_مارکتینگ

Git یک سیستم کنترل نسخه است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تغییرات کد منبع را در طول فرآیند توسعه مدیریت و پیگیری کنند. Git تصحیح هر گونه خطایی که ممکن است رخ دهد را آسان می کند زیرا هر نسخه ذخیره می شود و می توان آن را در صورت درخواست بازیابی کرد. استفاده از کنترل نسخه، برنامه نویسان را تشویق می کند تا از طریق آزمون و خطا، نوآوری کنند، زیرا آنها نگران از دست دادن تلاش های قبلی برای کدنویسی نیستند.

Git پرکاربردترین سیستم کنترل نسخه در بین کارفرمایان است، بنابراین یکی از مهم ترین مهارت ها از دیدگاه برنامه نویسان متبحر شهر آی تی فراگیری دانش کار با گیت است.مهم است که در هنگام نزدیک شدن به یک حرفه در برنامه نویسی، به خوبی از آن مطلع و آماده استفاده از آن باشید.

سخن پایانی

تیم برنامه نویسی شهر آی تی امیدوار است که این 9 مهارت ضروری پایه یک حرفه موفق و حرفه ای در برنامه نویسی برای شما باشد. اگر معتقدید که مهارت های ضروری دیگری برای فراگیری توسط برنامه نویسان وجود دارند با ما به اشتراک بگذارید.

منابع

bitly

shorturl

cuttly

کلمات مرتبط:

آژانس دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی در مشهد، برنامه نویسی، تیم برنامه نویسی، شرکت برنامه نویسی در مشهد
تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *