برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی_در_مشهد
برنامه نویسی

9 مهارت ضروری که هر برنامه نویسی باید داشته باشد! (بخش اول)

آیا شما یک برنامه نویس مشتاق هستید یا فقط علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد رشته برنامه نویسی هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت های فنی و نرم‌افزاری که برنامه نویسان برای موفقیت در این رشته نیاز دارند، خواندن این مقاله از وبلاگ شهر آی تی را از دست ندهید.

تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تیتیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

امروزه فناوری به یکی از مهم ترین عوامل زندگی روزمره ما تبدیل شده است و برنامه نویسان، برای ادامه پیشرفت آن فناوری مورد نیاز هستند. همه برنامه نویسان دارای ویژگی های مشترک هستند: مهارت های مورد نیاز در این رشته که باعث موفقیت شغلی شما می‌شود. تیم باتجربه و موفق برنامه نویسی شهر آی تی در این مقاله به بازگو کردن مهم ترین مهارت های مورد نیاز در حوزه برنامه نویسی پرداخته است.

مهارت های مورد نیاز برنامه‌نویسی:

1. ساختار داده ها و الگوریتم ها

برنامه_نویسی_در_مشهد_تیم_شهر_آی_تی

برای بسیاری از شرکت ها، مانند متا، گوگل، مایکروسافت و آمازون، نوشتن کد تنها آخرین مرحله در یک فرآیند طولانی است. از دیدگاه برنامه نویسان حرفه ای شهر آی تی، بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف در نظر گرفتن بهترین راه برای نزدیک شدن به یک پروژه، از جمله بهترین ساختارهای داده و الگوریتم های بهینه برای به کارگیری می­شود. این تصمیمات تأثیر واقعی بر استفاده از منابع و سودآوری شرکت دارند، بنابراین جای تعجب نیست که DSA ها در فرآیند مصاحبه شما مهم باشند. این سوالات مهم هستند زیرا دانش اساسی و مهارت‌های حل مسئله یک برنامه‌نویس را نشان می‌دهند.

تیم_دیجیتال_مارکتینگ_سئو_برنامه_نویسی_در_مشهد

 به طور خاص، ساختارهای داده روش خاصی برای سازماندهی داده ها هستند. یکی از متداول‌ترین ساختارهای داده، آرایه‌ای است که شامل عناصری از یک نوع داده مانند اعداد صحیح است. انواع دیگری از ساختارهای داده شامل فهرست‌های پیوندی است که داده‌ها را به ترتیب خطی به هم پیوسته سازماندهی می‌کنند. و پشته‌ها، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابتدا به مواردی که اخیراً قرار داده شده‌اند دسترسی داشته باشند.

برنامه نویسان باتجربه شهر آی تی الگوریتم را به این صورت تعریف می­کنند: ” الگوریتم‌ها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها هستند که برنامه‌نویسان برای حل یک مشکل به رایانه‌ها می‌دهند، دقیقاً مانند دستوری که ممکن است به یک آشپز بدهد. این دستورالعمل‌های گام به گام می‌توانند وظایف مختلفی را انجام دهند، از جمله یافتن و مرتب‌سازی داده‌ها به روشی منظم و منطقی”.

2. پایگاه داده و SQL

شهر_آی_تی_تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_دیجیتال_مارکتینگ

یکی از انتظارات اساسی از هر برنامه ­نویسی آشنایی با مبانی پایگاه داده است. این به این دلیل است که داده ها مانند سوختی است که کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند و تقریباً در هر جنبه ای از هر پروژه تکثیر می‌شود. اگرچه بسیاری از زبان‌ها برای کار با پایگاه‌های داده استفاده می‌شوند، اما از دیدگاه برنامه نویسان پرتلاش شهر آی تی رایج‌ترین آنها زبان ساختاریافته (SQL) است. اگرچه SQL در دهه 1980 توسعه یافت، اما همچنان زبان استانداردی است که برای برقراری ارتباط با پایگاه های داده رابطه ای استفاده می شود و برای برنامه نویسان مدرن ضروری به حساب می­‌آید. در سال‌های اخیر، پایگاه‌های اطلاعاتی رایانه های شخصی به شدت از SQL استفاده کرده‌اند، زیرا دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی توزیع‌شده را آسان‌تر می‌کند. SQL همچنین امکان ذخیره سازی و سازماندهی آسان داده ها را در پایگاه داده های رابطه ای فراهم می کند.

طراحی_سایت_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

اگر علاقه مند به کسب تجربه درباره زبان SQL هستید، توصیه برنامه نویسان مجرب شهر آی تی به شما تمرین کردن با MySQL است. این نرم افزار منبع باز، که به عنوان یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDMS) شناخته می شود، مبتنی بر SQL است. MySQL توسط بسیاری از کدنویسان مشتاق برای کار بر روی توسعه سیستم ها، برنامه ها و وب سایت های خود به صورت رایگان استفاده می­‌شود.

از سوی دیگر، NoSQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) است که داده ها را با استفاده از مقادیر کلیدی ذخیره می کند. البته، سیستم‌ها و بسته‌های نرم‌افزاری بسیاری برای یادگیری در هنگام تسلط بر پایگاه‌های داده وجود دارد، اما از منظر تیم باتجربه برنامه نویسی شهر آی تی داشتن یک پایه محکم در مفاهیم پایگاه داده و SQL اولین قدم مهم برای همه برنامه‌نویسان است.

3. زبان های برنامه نویسی شی گرا (OOP)

طراحی_سایت_دیجیتال_مارکتینگ_برنامه_نویسی_در_مشهد

زبان های OOP از نوعی برنامه نویسی (که گاهی پارادایم نامیده می شود) پشتیبانی می­کنند که بر پایه کلاس­ها و اشیاء است. این زبان برنامه نویسی مهم است زیرا به برنامه نویسان اجازه می دهد تا به راحتی از کدهای پیچیده بین برنامه ها استفاده مجدد کنند. با استفاده از یک شی از یک کلاس ، یک برنامه نویس می‌تواند به راحتی با دستورالعمل ها یا اطلاعات در چندین برنامه ارتباط برقرار کند و در نتیجه امکان کدنویسی موثرتر و کارآمدتر را فراهم کند.

آژانس_دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی

به همین دلیل، زبان‌های OOP مانند Java، C++، Python و Perl برای برنامه‌نویسان مهم هستند و برنامه نویسان شهر آی تی به شما پیشنهاد می کنند که حداقل یکی از این زبان ها را در مجموعه مهارت‌های خود داشته باشید. علاوه بر این، زبان هایی مانند جاوا اسکریپت و PHP به خوبی با زبان های OOP جفت می شوند تا کارایی را بیشتر کنند.

4. محیط های توسعه یکپارچه (IDEs)

تیم_دیجیتال_مارکتینگ_برنامه_نویسی_در_مشهد

 IDE ها یک میز‌کار برای برنامه نویسان هستند. در این محیط ها همه ابزارهای مورد نیاز آنها چیده شده و آماده استفاده هستند. IDE ها ارزشمند هستند زیرا با یادگیری یک IDE، توسعه دهنده می‌تواند با انواع ابزارهایی که به صورت هم افزایی کار می کنند آشنا شود. نیازی به اینکه برنامه نویس هر ابزار را جداگانه یاد بگیرد نیست. همچنین، از آنجایی که همه ابزارها از طریق رابط کاربری گرافیکی در دسترس هستند، برنامه نویس نیازی به صرف زمان برای جابجایی بین برنامه ها ندارد.

توجه به این نکته ضروری است که IDE ها مختص زبان هستند، به این معنی که یک IDE می تواند برای کار با یک یا چند زبان برنامه نویسی طراحی شود. در اینجا خلاصه ای از محبوب ترین  IDE هایی که تیم برنامه نویسی شهر آی تی در طول زمان فعالیت خود از آن ها بهره برده اند آورده شده است.

طراحی_سایت_نصب_و_راه_اندازی_شبکه_در_مشهد_شهر_آی_تی

  • IntelliJ IDEA – از جاوا پشتیبانی می کند، اما بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر از جمله Groovy، Kotlin، Scala، JavaScript، TypeScript و SQL را می فهمد.
  • NetBeans – پشتیبانی از چندین زبان از جمله جاوا، PHP، JavaFX و جاوا اسکریپت.
  • PyCharm – از چارچوب‌های اصلی پایتون مانند، Pyramid و Google App Engine و… پشتیبانی می‌کند.
  • Xcode – از Swift پشتیبانی می کند، اما امکان کدنویسی در C ، C++ ، Objective-C ، Objective-C++، Java، Applescript و … را فراهم می کند.
  • Visual Studio – پشتیبانی از C، C++، C++/CLI، Visual Basic.NET، C#، F#، JavaScript، TypeScript و…
  • Visual studio code– از بسیاری از زبان ها از جمله C++، C#، Go، HTML، Java، JavaScript، JSON،، PHP، Python و… پشتیبانی می کند.

سخن پایانی

گروه_مهندسی_شهر_آی_تی_در_مشهد

اینها مهارت هایی هستند که مستلزم توسعه پیشگیرانه و مداوم، با همان سطح تمرکز و تعهدی هستند که برای یادگیری زبان یا کار روی یک پروژه مهم به کار برده می‌شود. اگر تا به اینجا از این مقاله که توسط تیم حرفه ای شهر آی تی گرآوری شده است، لذت کافی را برده اید می­توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره مهارت های مورد نیاز برنامه نویسان، به بخش دوم این مقاله مراجعه کنید.

منابع

bitly

shorturl

cuttly

کلمات مرتبط:

طراحی وبسایت مشهد، طراحی سایت در مشهد، برنامه نویسی در مشهد، آژانس دیجیتال مارکتینگ، خدمات راه اندازی شبکه، شهر آی تی در مشهد
تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *