تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی
برنامه نویسی

7 مورد از بهترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان در 2022

اگر به دنبال شروع برنامه نویسی به عنوان یک سرگرمی،  شغل جدید و یا فقط برای ارتقای نقش فعلی خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه نویسی می خواهید شروع کنید. البته پاسخ درستی وجود ندارد. انتخاب زبان اول بستگی به نوع پروژه‌هایی دارد که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید. تیم حرفه ای برنامه نویسی شهر آی تی در این مقاله 7 مورد از بهترین زبان های برنامه نویسی را گردآوری کرده است تا بتواند در این راستا کمک شایانی به افراد برساند.

1. Python

پایتون_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی آسان و حتی سرگرم کننده برای یادگیری ابتدا هستید، پایتون توصیه متخصصین برنامه نویسی شهر آی تی به شما می باشد. به جای پرش به قوانین نحوی دقیق، پایتون مانند انگلیسی می خواند و برای افرادی که تازه به برنامه نویسی می پردازند به راحتی قابل درک است. این به شما این امکان را می‌دهد تا بدون وسواس در مورد جزئیات کوچک‌تر که اغلب در زبان‌های دیگر مهم هستند، درک اساسی از شیوه‌های کدنویسی را به دست آورید.

برنامه_نویسی_در_مشهد_پایتون_شهر_آی_تی

پایتون همچنین برای توسعه وب، رابط های گرافیکی کاربر (GUI) و توسعه نرم افزار عالی است. در واقع، از آن برای ایجاد اینستاگرام، یوتیوب و اسپاتیفای استفاده شده است، بنابراین به وضوح مورد تقاضای کارفرمایان است، و همچنین دارای سرعت بیشتری در نصب است. اهمیت روزافزون داده ها در تجارت منجر به افزایش سریع محبوبیت و تقاضا برای پایتون شده است. پایتون در توسعه سمت سرور، توسعه برنامه های وب و موبایل برای ساختن نرم افزار یادگیری ماشینی استفاده می شود، هیچ کاری وجود ندارد که پایتون نتواند آن را انجام دهد. همچنین، این زبان برنامه نویسی دارای مجموعه گسترده ای از کتابخانه ها، ابزارها و چارچوب ها است که آن را در زمینه علم داده و یادگیری ماشین ضروری می کند.

Python اگرچه مزایای خود را دارد، اما اغلب به عنوان زبانی آهسته در نظر گرفته می شود که نیاز به آزمایش بیشتری دارد و به اندازه زبان های دیگر برای توسعه اپلیکیشن های موبایل کاربردی نیست.

2. جاوا اسکریپت

برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی_جاوا_اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که یکی از فناوری های اصلی شبکه جهانی وب است. طبق تحقیقاتی که تیم برنامه نویسی شهر آی تی انجام داده اند 97.8 درصد از تمام وب سایت ها از این زبان برنامه نویسی سمت کلاینت استفاده می کنند. جاوا اسکریپت در ابتدا فقط برای توسعه مرورگرهای وب مورد استفاده قرار می گرفت، اما اکنون از آنها برای استقرار وب سایت سمت سرور و برنامه های غیر مرورگر وب نیز استفاده می شود.

جاوا_اسکریپت_تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد

هیچ چیزی برای نصب با جاوا اسکریپت وجود ندارد زیرا از قبل در مرورگرها تعبیه شده است، بنابراین از نظر راه اندازی ساده ترین زبان برای شروع است. اشکال در اینجا این است که این بدان معناست که در مرورگرها به طور متفاوتی تفسیر می شود (شما باید آزمایش های متقابل مرورگر بیشتری انجام دهید) و ممکن است در طراحی واکنش گرا در مقایسه با اسکریپت های سمت سرور نقص داشته باشد. باز هم، در حالی که یادگیری آن سخت ترین نیست، مطمئناً به آسانی پایتون نیست.

3. GO

برنامه_نویسی_در_مشهد_GO_شهر_آی_تی

Go توسط گوگل در سال 2007 برای API ها و برنامه های کاربردی وب توسعه داده شد. این زبان اخیراً به دلیل سادگی و همچنین توانایی مدیریت سیستم های چند هسته ای و شبکه ای و پایگاه های کد عظیم به یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی در حال رشد تبدیل شده است.

Go که با نام Golang نیز شناخته می شود، برای رفع نیازهای برنامه نویسانی که روی پروژه های بزرگ کار می کنند ایجاد شده است. به لطف ساختار ساده و مدرن و آشنایی با نحو، در میان بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات محبوبیت پیدا کرده است. شرکت هایی که از Go به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند عبارتند از Google، Uber، Twitch، Dropbox و بسیاری دیگر. این زبان همچنین به دلیل چابکی و عملکردش در بین دانشمندان داده محبوبیت پیدا می کند

تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_زبان_برنامه_نویسی_GO

توصیه تیم برنامه نویسی شهر آی تی برای مبتدیان این است که Go یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2022 است، زیرا ویژگی هایی مانند سادگی، سرعت، پویایی و افزایش محبوبیت دارد. همچنین، Go سبک و عالی برای نوشتن برنامه های شبکه است. Go عمدتاً برای گرافیک، یادگیری ماشین، برنامه های کاربردی تلفن همراه، برنامه نویسی شبکه و سیستم استفاده می شود.

4. جاوا

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان برنامه نویسی همه منظوره که متعلق به Oracle Corporation است، با ساختار شی گرا خود به استانداردی برای برنامه هایی تبدیل شده است که می توانند بدون توجه به پلتفرم (مانند مک، ویندوز، اندروید، iOS و غیره) استفاده شوند. در نتیجه، جاوا به دلیل قابل حمل بودن در سراسر پلتفرم ها، از مراکز داده مرکزی گرفته تا گوشی های هوشمند، مشهور است. امروزه بیش از 3 میلیارد دستگاه در حال اجرا برنامه های کاربردی ساخته شده با جاوا هستند.

شهر_آی_تی_جاوا_برنامه_نویسی_در_مشهد

جاوا به طور گسترده در توسعه وب و برنامه های کاربردی و همچنین داده های بزرگ استفاده می شود. جاوا همچنین در پشتیبانی چندین وب سایت محبوب از جمله گوگل، آمازون، توییتر و یوتیوب استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در صدها برنامه کاربردی استفاده می شود. فریمورک های جدید جاوا مانند Spring، Struts و Hibernate نیز بسیار محبوب هستند. با میلیون ها توسعه دهنده جاوا در سراسر جهان، صدها روش برای یادگیری جاوا وجود دارد. همچنین توسعه دهندگان جاوا جامعه آنلاین بزرگی دارند و از یکدیگر برای حل مشکلات حمایت می کنند.

5. کاتلین

کاتلین_تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که اندروید پرفروش ترین و پرکاربردترین سیستم عامل در سطح جهان است و گوگل کاتلین را به عنوان زبان اصلی توسعه اندروید اعلام کرده است. بنابراین، برای کسانی که می خواهند به توسعه اندروید بپردازند، بهترین زبان برنامه نویسی Kotlin است. این یک زبان برنامه نویسی چند پلتفرمی با هدف کلی است که به شما قابلیت همکاری کامل با جاوا را می دهد.

برنامه_نویسی_در_مشهد_کاتلین_شهر_آی_تی

همچنین استفاده از Kotlin در زمینه هایی مانند توسعه سمت سرور، توسعه وب و ابر، علم داده و غیره در حال افزایش است. بنابراین، تیم برنامه نویسی شهر آی تی معتقد است، یادگیری Kotlin در سال 2022 می تواند به شما در پیشرفت یا شروع حرفه خود به عنوان یک توسعه دهنده کمک کند. Kotlin در درجه اول برای توسعه برنامه اندروید، توسعه نرم افزار و وب، علم داده و توسعه سمت سرور استفاده می شود.

6. PHP

php_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

غول های فناوری مانند یاهو، ویکی پدیا و فیس بوک برای زبان برنامه نویسی PHP ارزش قائل هستند. سینتکس PHP بسیار واضح و آسان برای یادگیری است و نزدیک به 80 درصد از تمام وب سایت ها از PHP استفاده می کنند. از طرف دیگر، PHP فریمورک های قدرتمند زیادی مانند لاراول ارائه می دهد که زندگی شما را حتی آسان تر می کند. همچنین، PHP از تمام پایگاه های داده اصلی پشتیبانی می کند، ابزارهای اتوماسیون زیادی برای استقرار و آزمایش برنامه های شما دارد. PHP عمدتاً برای توسعه وب، بک‌اند و اسکریپت‌نویسی سمت سرور استفاده می‌شود.

7. #C

برنامه_نویسی_در_مشهد_C#_شهر_آی_تی

سی شارپ معمولاً به عنوان “C sharp” شناخته می شود. این برنامه توسط مایکروسافت و با الهام از زبان برنامه نویسی C ساخته شده است. با این حال، سی شارپ بسیار پیشرفته تر از زبان برنامه نویسی C است. علاوه بر این، پویا و کاملاً با چارچوب دات نت یکپارچه است. سی شارپ مورد علاقه اکثر توسعه دهندگان است زیرا از آن برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی با موتور بازی Unity استفاده می شود. نه تنها این، بلکه برای توسعه اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ نیز رایج است.

سی_شارپ_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی

بنابراین اگر مبتدی هستید و قصد یادگیری یک زبان برنامه نویسی را دارید پیشنهاد تیم تخصصی برنامه نویسی شهر آی تی به شما #C است. سی شارپ بیشتر برای توسعه بازی های دو بعدی و سه بعدی، توسعه وب، دسکتاپ و برنامه های کاربردی VR موبایل استفاده می شود.

سخن پایانی:

تیم_برنامه_نویسی_در_مشهد_شهر_آی_تی_مشهد

چگونه تصمیم می گیرید که ساده ترین زبان برنامه نویسی برای یک مبتدی کدام است؟ در نهایت، همه چیز بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید.

اگر می خواهید وارد توسعه وب شوید، باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید.

برای تبدیل شدن به یک دانشمند داده، پایتون زبان خوبی برای یادگیری است.

اگر می خواهید برای یک شرکت کار کنید، جاوا باید یاد بگیرید.

و…

امیدواریم این مقاله که توسط متخصصین تیم برنامه نویسی شهر آی تی جمع آوری شده است در تصمیم‌گیری برای شروع سفر برنامه‌نویسی تان تا حد زیادی راهنماییتان کرده باشد!

منابع:

https://bit.ly/3vDT2FH

shorturl.at/qvFR6

تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *