نصب_فایروال_kerio_control
سرور و شبکه

فایروال چیست؟ | کامل ترین تعریف فایروال در 2022

یکی از رایج ترین سؤال‌ها در حوزه‌ی شبکه این است که فایروال چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله از وبلاگ شهر آی تی، قصد داریم تا علاوه بر پاسخگویی به این سوال، شما را با یکی از پر استفاده ترین فایروال ها آشنا کنیم. اگر به دنبال یافتن بهترین فایروال به منظور بالا بردن امنیت سیستم های خود هستید این مقاله از شهر آی تی را به هیچ عنوان از دست ندهید. هنگامی که صحبت از اینترنت پیش می‌آید، اولین موضوعی که مطرح می‌شود امنیت است. امنیت و اینترنت دو مقوله‌ی جدانشدنی از یکدیگر هستند. فایروال یک دستگاه امنیت شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل می کند و بسته های داده را بر اساس مجموعه ای از قوانین امنیتی، مجاز یا مسدود می کند. هدف آن ایجاد یک مانع بین شبکه داخلی شما و ترافیک ورودی از منابع خارجی (مانند اینترنت) به منظور مسدود کردن ترافیک مخرب مانند ویروس ها و هکرها است.

فایروال ها برای بیش از 25 سال اولین خط دفاعی در امنیت شبکه بوده اند. آن ها مانعی بین شبکه‌های داخلی امن و کنترل‌شده ایجاد می‌کنند. فایروال ها ترافیک ورودی را بر اساس قوانین از پیش تعیین شده به دقت تجزیه و تحلیل می کنند و ترافیک ورودی از منابع ناامن یا مشکوک را برای جلوگیری از حملات فیلتر می کنند. همچنین فایروال ها از ترافیک در نقطه ورودی کامپیوتر به نام پورت ها محافظت می کنند، جایی که اطلاعات با دستگاه های خارجی مبادله می شود.

چرا باید از فایروال استفاده کنیم؟

فایروال_پیکربندی_نصب_فایروال_شهر_آی_تی

از دیدگاه متخصصین شبکه شهر آی تی 5 ضرورت برای استفاده از فایروال وجود دارند که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت:

  1. از فایروال برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز از راه دور استفاده کنید

نصب_و_پیکربندی_فایروال_کریو_شهر_آی_تی

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای رایانه شما بیفتد این است که کسی بخواهد کنترل را از راه دور به دست بگیرد. یقینا شما نمی خواهید که یک مزاحم به اطلاعات سیستم های شما که ممکن است شامل داده های امنیتی نیز می باشند، دسترسی پیدا کند. با یک فایروال که به درستی پیکربندی شده است، باید دسترسی از راه دور دسکتاپ را غیرفعال کنید. این کار از حمله هکرها به سیستم شما جلوگیری میکند.

  1. فایروال ها می توانند رایانه های شخصی را ایمن کنند

اینترنت دارای کدهای مخرب زیادی است که در فضای مجازی در حال عبور از رایانه های شخصی محافظت نشده هستند. در حالی که فایروال شما می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

  1. فایروال ها بازی های آنلاین را ایمن تر می کنند

نصب_و_پیکربندی_فایروال_شهر_آی_تی

بازی آنلاین یکی از مهم ترین فعالیت های اینترنتی است، اما همچنین یک خطر امنیتی بالقوه است. بدافزارهای مختلفی ایجاد شده است که گیمرهای آنلاین را که روی سرورهای بازی ناامن قرار دارند یا اخیراً در معرض خطر قرار گرفته اند، مورد هدف قرار می دهد. در حالی که ناشران بازی معمولاً امنیت سرورهای خود را حفظ می کنند، استفاده از فایروال هوشمندانه است. هرگونه تلاش هکرها برای استفاده از بدافزار خود برای ورود به سیستم شما مسدود می شود و سیستم شما ایمن می شود.

  1. شما می توانید محتوای نامناسب یا غیراخلاقی را با فایروال مسدود کنیدشهر_آی_تی_نصب_پیکربندی_کریو_کنترل

ما در مطالب فوق عمدتاً در مورد مسدود کردن هکرها و انواع مختلف بدافزارهای دسترسی از راه دور صحبت کرده ایم. با این حال، فایروال ها توانایی بیش از این را دارند. برنامه های فایروال معمولاً گزینه ای برای مسدود کردن مقصدهای آنلاین خاص از جمله وب سایت های بزرگسالان نیز دارند.

  1. فایروال ها می توانند سخت افزار یا نرم افزار باشند

نصب_پیکربندی_فایروال_kerio_شهر_آی_تی

فایروال ها لزوماً نباید نرم افزاری باشند، فایروال های سخت افزاری در اکثر خانه ها یافت می شوند که در روتر تعبیه شده اند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین فایروال ها از دیدگاه متخصصان شبکه شهر آی تی را به شما معرفی کنیم.

فایروال Kerio Control:

پیکربندی_کریو_کنترل_شهر_آی_تی

Kerio Control یک فایروال مدیریت تهدید یکپارچه است، کارایی این فایروال شامل: جلوگیری از نفوذ، فیلتر کردن محتوا، گزارش فعالیت، کنترل مدیریت پهنای باند ، مانیتورینگ شبکه خصوصی مجازی است. از منظر متخصصین با تجربه شبکه شهر آی تی، Kerio control  نرم افزاری بسیار قدرتمند می باشد که امنیت شبکه ها را در مقابل تهدیدات حفظ میکند ، این نرم افزار به صورت پیش فرض لایه های مختلف امنیتی را بررسی و از تهدیدات جلو گیری می کند.

قابلیت های فایروال kerio control:

در دسترس بودن

با دسترسی بالای این فایروال، اگر خرابی رخ دهد، دومین دستگاه KerioControl شما وارد عمل می شود. کاربران هیچ کاهشی از خدمات را مشاهده نمی کنند و شما در معرض خطر قرار نمیگیرید.

انعطاف پذیری بالا

KerioControl در محیط آی تی موجود شما به راحتی کار می کند ، شما می توانید متناسب با هر نیازی که دارید. رویکردی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با فرآیندها، زیرساخت ها و سازمان IT موجود شما مطابقت دارد.

قابلیت های فایروال نسل بعدی

KerioControl قابلیت‌های فایروال نسل بعدی را گرد هم می‌آورد.

VPN ساده و ایمن

نصب_فایروال_کریو_کنترل_در_مشهد_شهر_آی_تی

دفاتر مرکزی را به راحتی به کاربران راه دور پیوند دهید. تونل‌سازی VPN در Kerio با راه‌اندازی بسیار ساده به پیکربندی حداقلی نیاز دارد و یک اتصال شبکه با کارایی بالا را فراهم می‌کند.

گزارش به منظور افزایش بهره وری

با گزارش‌های خودکار و دقیق از KerioControl Statistics که به صندوق ورودی ایمیل شما ارسال می‌شود، فعالیت‌های اینترنتی کاربران را مشاهده کنید، قوانین شکل‌دهی ترافیک و موارد دیگر را اصلاح کنید.

کیفیت خدمات بی نظیر

ترافیک شبکه را به راحتی اولویت بندی و نظارت کنید تا انتقال پرسرعت را برای مهم ترین ترافیک تضمین کنید. توازن بار پیوند اینترنتی با توزیع ترافیک در چندین پیوند، دسترسی به اینترنت را بهینه می کند.

مدیریت سریع و آسان  در هر زمان و هر مکان

تمام فعالیت های مدیریت و پیکربندی را از یک کنسول مبتنی بر وب و قابل تنظیم، با استفاده از دسکتاپ یا رایانه لوحی خود مدیریت کنید. به تنظیمات امنیتی، مدیریت کاربران، پهنای باند و تنظیم سیاست های ترافیکی از یک رابط بصری دسترسی سریع و ایمن داشته باشید.

فیلترینگ وب سایت، محتوا و برنامه موردنظر

فایروال_کریو_کنترل_فیلترینگ_شهر_آی_تی

با استفاده از فیلترینگ وب سایت KerioControl با آگاهی از برنامه، به طور انتخابی دسترسی به 141 دسته از محتوای وب سایت و برنامه های کاربردی را مسدود، مجاز یا ثبت کنید. ترافیک پر پهنای باند را حفظ کنید. کاربران خود را از بازدید از سایت‌های بدافزاری که حاوی ویروس‌ها و نرم‌افزارهای جاسوسی هستند یا درگیر فیشینگ یا سرقت هویت هستند، باز دارید.

سیستم پیشگیری از نفوذ

IPS  در kerio control یک لایه شفاف محافظت از شبکه، با تجزیه و تحلیل رفتار مبتنی بر Snort، و یک پایگاه داده به‌روزرسانی منظم از قوانین و آدرس‌های IP در لیست سیاه از تهدیدات اضافه می‌کند.

مدیریت متمرکز با MyKerio

پیکربندی_کریو_شهر_آی_تی

MyKerio مدیریت چندگانه Kerio Connect، KerioControl و Kerio Operator را از طریق یک رابط وب سایت ساده می کند.

 

امیدواریم این مقاله از وبلاگ شهر آی تی برای شما مفید و کارآمد واقع شده باشد. همچنین لازم به ذکر است، مجموعه بزرگ و حرفه ای شهر آی تی در مشهد مفتخر به ارائه انواع خدمات شبکه با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز خود می باشد.

منابع

bitly

Short URL

کلمات مرتبط:
نصب فایروال، نصب و پیکربندی فایروال، فایروال Kerio Control، نصب و پیکربندی فایروال Kerio Control

تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *