برنامه_نویسی_طراحی_سایت_شهر_آی_تی_در_مشهد
برنامه نویسی,طراحی سایت

5 زبان برتر برنامه نویسی برای توسعه وب در سال 2022

توسعه وب به معنی فرآیند ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی برای اینترنت یا یک شبکه خصوصی به نام اینترانت است. تیم تخصصی برنامه‌نویسی شهر‌ آی‌ تی طبق تجربه حرفه‌ای خود در طول فعالیتش در این حوزه 5 زبان را به عنوان برترین زبان‌های توسعه‌وب معرفی می‌کند که در این مقاله به توضیح آن ها می‌پردازیم.

زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی وجود دارد که توسعه‌دهندگان از بین آنها انتخاب می‌کنند، و اکثراً از زبانی استفاده می‌کنند که با آن راحت‌تر هستند. ترجیح آنها در طول زمان بر اساس تجربه آنها در استفاده از زبان های مختلف شکل می‌گیرد.

1. javascript

طراحی_سایت_در_مشهد_تیم_طراحی_سایت_شهر_آی_تی

شکی نیست که جاوا‌ اسکریپت پادشاه توسعه وب و احتمالاً محبوب‌ترین زبان در بین توسعه دهندگان وب است. همچنین این تنها زبانی است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های تحت وب، هم فرانت‌اند و هم بک اند، و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل (React Native) ایجاد کنید.

از نگاه تیم توسعه وبسایت شهر آی تی، نقطه قوت جاوا اسکریپت نه تنها این است که می تواند در مرورگر و سرور با استفاده از Nodejs اجرا شود، بلکه فریمورک ها و کتابخانه های شگفت انگیزی که برای توسعه وب و توسعه برنامه دارد نیز در آن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از React.js و Angular برای فرانت‌اند، Nodejs برای باطن و React Native برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی چند پلتفرمی (هم اندروید و هم iOS) استفاده کنید.

تیم_طراحی_سایت_در_مشهد_شهر_آی_تی_جاوا_اسکریپت

جاوا اسکریپت در بسیاری از جنبه های توسعه وب استفاده می شود. توسعه دهندگان از این زبان برای افزودن عناصر تعاملی به وب سایت خود استفاده می کنند. از دیدگاه توسعه دهندگان وب شهر آی تی اگر HTML پایه زبان توسعه وب است، جاوا اسکریپت پادشاه آن است.

 2. HTML and CSS 

طراحی_سایت_در_مشهد_تیم_شهر_آی_تی

در حالی که HTML و CSS واقعاً زبان های برنامه نویسی نیستند (خب، ممکن است برخی از شما موافق نباشید، اما بله، آنها زبان برنامه نویسی نیستند)، آنها ستون فقرات توسعه وب هستند و هر توسعه دهنده ای باید آنها را یاد بگیرد.  HTML ساختار را فراهم می کند، در حالی که CSS یک ظاهر طراحی می کند و کمک می کند تا بهتر و از نظر بصری جذاب تر به نظر برسند.

توسعه دهندگان وب شهر آی تی به شما توصیه می کنند اگر می‌خواهید به یک توسعه‌دهنده ظاهری جدی تبدیل شوید، باید در سال 2022 به این دو تسلط داشته باشید. از نظر ما خوبی آنها این است که می توانید به راحتی در عرض چند هفته به آنها مسلط شوید و همچنین یادگیری آنها نسبتاً راحت تر است.

3. PHP 

طراحی_سایت_در_مشهد_تیم_طراحی_سایت_شهر_آی_تی

ممکن است در مورد گنجاندن PHP در این لیست از بهترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب در سال 2022، ایراد زیادی بگیرید، اما تیم برنامه نویسی شهر آی تی معتقد است، PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در زمینه ساخت برنامه های کاربردی وب است.

این یک زبان برنامه نویسی پویا در سمت سرور است که ایجاد برنامه های کاربردی وب کاملاً کاربردی را بسیار آسان می کند. اگر این کافی نیست، باید بگوییم که نیمی از اینترنت بر اساس PHP کار می کند، به یاد داشته باشید وردپرس، محبوب ترین نرم افزار کاربردی وب بر روی PHP ساخته شده است.

تیم_طراحی_سایت_در_مشهد_php_شهر_آی_تی

PHP همچنین دارای فریمورک هایی مانند Laraval است که قدرتمند است و به شما امکان می دهد تا به سرعت برنامه های وب را با استفاده از الگوی معماری مدل-نما-کنترلر (MVC) بسازید. این یک زبان برنامه نویسی پویا و سمت سرور است که به ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی کاملاً کاربردی کمک می کند.

PHP اغلب در وب سایت های پر داده یا برای توسعه برنامه استفاده می شود. این یک زبان منبع باز است که به راحتی می توان آن را تغییر داد تا نیازهای کسب و کار یا وب سایت شما را برآورده کند. وب سایت های بزرگی مانند وردپرس و فیس بوک از PHP برای مدیریت و پردازش داده های خود استفاده می کنند.

4. Python

طراحی_سایت_در_مشهد_تیم_شهر_آی_تی_پایتون

پایتون زبان دیگری است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. در حالی که کاملا جدید نیست و آزمون زمان را پس داده است، احتمالاً همه کاره ترین زبان برنامه نویسی در حال حاضر است. پایتون یکی از ساده ترین زبان ها برای استفاده و کار با آن است. پایتون می تواند یک چارچوب برای هر نیاز وب سایتی ایجاد کند. این زبان از نحو ساده و سرراست استفاده می کند و کار توسعه دهندگان وب را آسان می کند و به کاربران خود توضیح می دهند.

تیم_طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی_پایتون

توصیه برنامه نویسان شهر آی تی به شما این است که: می توانید از پایتون برای توسعه وب، علم داده، اسکریپت نویسی و اتوماسیون استفاده کنید. مانند جاوا اسکریپت، پایتون نیز از پشتیبانی اجتماعی عظیمی برخوردار است و دارای چارچوب‌ها، کتابخانه‌ها و ابزارهای مفید زیادی است که می‌توانند به شما در ایجاد یک برنامه وب در زمان سریع کمک کنند. برخی از سایت های آشنا که از این زبان استفاده می کنند پینترست و اینستاگرام هستند.

5. Ruby 

ruby_طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی

Ruby یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که برای توسعه وب بسیار خوب است.از دیدگاه توسعه دهندگان وب شهر آی تی، مانند PHP و Python، روبی نیز آسان برای یادگیری و خوب برای مبتدیان است. چیزی که Ruby را برای توسعه وب خاص می کند، چارچوب Ruby on Rails است که به وب سایت هایی مانند Github، Shopify، Airbnb، Groupon، GoodReads و Kickstarter قدرت می دهد.

اگر نمی‌دانید، Rails یک چارچوب مدل، نمای و کنترل‌کننده (MVC) است که ساختارهای پیش‌فرض را برای پایگاه داده، سرویس وب و صفحات وب ارائه می‌کند. استفاده از استانداردهای وب مانند JSON یا XML برای انتقال داده و HTML، CSS و جاوا اسکریپت را برای رابط کاربری تشویق و تسهیل می کند. روبی یک زبان توسعه وبسایت بک اند محبوب است که از برنامه نویسی رویه ای، عملکردی و شی گرا پشتیبانی می کند. این یکی از زبان هایی است که برای مبتدیان توصیه می شود.

سخن پایانی:

تیم_طراحی_سایت_مشهد_شهر_آی_تی_گروه_مهندسی_شهر_آی_تی

باید به علایق، هدف و نوع کار خود توجه کنید. به این توجه کنید که در چه زمینه و سطحی می خواهید کار کنید؟ این 5 زبان از دیدگاه توسعه دهندگان وب شهر آی تی برترین زبان های توسعه وب در سال 2022 هستند.اگر شما نیز این زبان های برنامه‌نویسی را مفید می‌دانید، لطفاً آنها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

 منابع:

bit.ly

tiny.url

کلمات مرتبط:

انواع زبان های برنامه نویسی، برنامه نویسی چیست، بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع، پردرآمدترین زبان برنامه نویسی
تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *