دیجیتال_مارکتینگ_شهر_آی_تی_کمپین_360_درجه
دیجیتال مارکتینگ

چرا باید از کمپین 360 درجه استفاده کنیم؟

یقینا صاحبان هر کسب و کاری، تمایل دارند تا مشتریان خود را گسترش دهند تا بتوانند میزان فروش خود را افزایش دهند. به منظور تحقق این امر، باید اطمینان حاصل کرد که تلاش‌های بازاریابی این کسب و کار ها تا حد امکان مؤثر واقع شده اند. اما اگر یک برنامه بازاریابی 360 درجه وجود نداشته باشد، بخش عظیمی ازفرصت های فروش از دست خواهند رفت. در این مقاله از وبلاگ تخصصی شهر آی تی قصد داریم تا دلیل اهمیت کمپین های 360 درجه را در دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار دهیم.

کمپین 360 درجه چیست؟

کمپین بازاریابی 360 درجه، یک ایده خلاقانه و کامل در بازاریابی برند است. به عبارت ساده کمپین 360 درجه یک نوع بازاریابی یکپارچه است که تمام ابزارهای تبلیغاتی را با بر مبنای یک هدف و یک پیام تبلیغ به کار برده تا پیام را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند. این نوع کمپین ها بر انتقال یک پیام ثابت از طریق تمام عناصر آمیخته بازاریابی متمرکز می باشند. این کمپین شامل یک رویکرد بازاریابی تبلیغاتی یکپارچه است که در آن از تمام دستگاه های تبلیغاتی (آنلاین، آفلاین و موبایل) به روشی موثر برای برقراری ارتباط پیام مشخص شده استفاده می شود.

کمپین_360_درجه_دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی

از دیدگاه تیم دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی مهم‌ترین هدف در این کمپین ها برقراری ارتباط با مشتری متناسب با هر کسب و کاری است. در کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی 360 درجه سعی بر این است که پیام تبلیغاتی برند مورد نظر از طریق بسترهای مختلف به دست مخاطبین هدف برسد، مهم نیست که مشتریان کجا قرار دارند چراکه از طریق تبلیغات دیجیتال، تبلیغات پرینتی و شبکه های اجتماعی ارتباط با برند را تجربه می کنند.

در کمپین بازاریابی 360 درجه بازاریابی تمام رسانه ها از جمله تلویزیون، موبایل، رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی به صورت یکپارچه و بر اساس استراتژی های برند مورد استفاده قرار می گیرند تا هدفی واحد با پیامی مشخص را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان برسانند.

چرا کمپین 360 درجه در دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد؟

علاوه بر این دلیل ساده که تعداد زیادی از شرکت ها در بازار رقابت وجود دارند و شرکت باید به نوعی متمایز شود، در اینجا چند دلیل برای این که چرا برندها و شرکت ها در یک کمپین بازاریابی 360 درجه سرمایه گذاری می کنند را از منظر تیم باتجربه دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی، بازگو خواهیم کرد.

تنظیم/تغییر موقعیت برند

آژانس_دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی

تحکیم موقعیت برند هر شرکتی در ذهن مشتریان خود یکی از مهم ترین عوامل در دیجیتال مارکتینگ می باشد. اگر یک برند قصد دارد موقعیت خود را در ذهن مشتریان خود تنظیم یا تغییر دهد، انتشار یک آگهی تلویزیونی یا یک آگهی روزنامه کافی نخواهد بود. بنابراین برای تنظیم جایگاه یک برند به طور کامل و همه جانبه باید از یک کمپین 360 درجه بهره گرفت.

درک مشتریان و رفتارهای آن ها

رویکرد 360 درجه به برندها کمک می کند تا مشتریان، رفتارها و علایق خود را بهتر درک کنند. بنابراین این رویکرد متناسب با نیاز و رفتار مشتری محتوای سایت خود را کابر پسند کرده و باعث فروش بیشتر می شوند.

محصولی با عملکرد ضعیف را احیا کنید

برخی از برندها از رویکرد 360 درجه برای احیای موقعیت محصول نه چندان خوب خود استفاده می کنند. این معمولاً به این دلیل انجام می شود که شرکت برای مدت طولانی بر بازاریابی محصول تمرکز نکرده است، پس با بهره گیری از رویکرد 360 درجه می تواند جانی تازه به فروش در کسب و کار خودش بدهد.

عناصر مهم کمپین 360 درجه

آژانس_دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_شهر_آی_تی_کمپین_360_درجه

ایده یک کمپین 360 درجه بسیار فراتر از یک بازاریابی “رسانه ای” یکپارچه است. این کمپین ها شامل استفاده از هر عنصر حائز اهمیتی در دیجیتال مارکتینگ به منظور برقراری ارتباط پیام مورد نظر با مخاطبان هدف است. در این کمپین ها بر سرمایه گذاری بر روی هر تعامل برند با مخاطب هدف متمرکز است.

دیجیتال مارکتینگ 360 درجه

دیجیتال_مارکتینگ_در_مشهد_کمپین_360_درجه

بنا بر تعریف تیم دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی، بازاریابی ۳۶۰ درجه، نوعی بازاریابی جامع است که با استفاده از ترکیبی از عناصر برندها در چندین فضا پخش می شود، اما از یک ایده اصلی مفرد نشأت می گیرد. در بازاریابی 360 درجه تمامی ابزار های تبلیغاتی و رسانه ای برای تبلیغات با یک هدف و پیام مشخص به کار گرفته می شوند. به عبارت دیگر هنگامی که یک برند تجاری از استراتژی بازاریابی ۳۶۰ درجه استفاده می کند که شامل تلویزیون، فضاهای مجازی، تابلوهای تبلیغاتی، بسته بندی محصول و سایر رسانه های سنتی است، تمام این رقابت ها به یک عنصر اصلی تبلیغات مرتبط است که به عنوان یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه آن را می شناسند.

در اصل بازاریابی 360 درجه، هدف نهایی در اطلاع رسانی پیام تبلیغاتی به تمام مخاطبین ممکن می باشد. این امر میتواند از هر رسانه یا مسیر تبلیغاتی محقق شود و تکرار مداوم آن نیز می تواند تاثیر پیام را افزایش دهد.

سخن پایانی

چنانچه به دنبال آگاه سازی مخاطبان هدف در کسب و کار خود هستید و قصد تثبیت برند خود را در ذهن افراد دارید یکی از بهترین موثر ترین راه ها در دیجیتال مارکتیگ بهره گیری از کمپین های 360 درجه است. تیم پر تلاش دیجیتال مارکتینگ شهر آی تی با ایجاد کمپین های 360 درجه باعث افزایش آگاهی سازی از برند و افزایش فروش در کسب و کار مشتریان عزیز خود می شود.

منابع

shorturl

bitly

کلمات مرتبط:

بازاریابی 360 درجه چیست، دیجیتال مارکتینگ 360 درجه، بازاریابی 360 درجه، کمپین 360 درجه چیست، کمپین 360 درجه
تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *