سئو_چیست_؟_شهر_آی_تی
سئو

بهترین تعریف سئو در 2022

SEO مخفف“Search Engine Optimization” است که به معنای “بهینه سازی موتور جستجو” می باشد،سئو فرآیندی است که برای کمک به یک وب سایت یا محتوایی در رتبه بالاتر در گوگل انجام می شود. سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد. هدف آن بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو است. به یاد داشته باشید، هر چه وب سایت در لیست بالاتر باشد، افراد بیشتری آن را خواهند دید و جذب مشتریان و کسب و کارهای بالقوه و موجود  برای شما بیشتر می شود.

تفاوت بین سئو و تبلیغات پولی:

تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه بندی “ارگانیک” است، به این معنی که برای حضور در آن فضا هزینه ای پرداخت نمی کنید. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به این صورت است که محتوایی را به صورت آنلاین درآورده و آن را بهینه‌سازی می‌کند تا زمانی که کسی چیزی را جستجو می‌کند، موتورهای جستجو مانند Google آن را در بالای صفحه نشان دهند.

با بیان مثالی این مطلب را راحت تر بازگو می کنیم. برای مثال وقتی شخصی “قطعات کامپیوتری” را در گوگل تایپ می کند، احتمالاً به دنبال خرید قطعه ای از کامپیوتر است. اگر شما سایت فروشگاهی برای فروش آنلاین یا حتی معرفی قطعات کامپیوتری خود دارید ، برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از همه وب سایت های دیگر با کلمه کلیدی” فروش قطعات کامپیوتری” باشد. این کار آسانی نیست، اما بازاریابی سئو برای همین است.

برای توضیح بیشتر: بیشتر جستجوهای آنلاین با موتور جستجویی مانند گوگل آغاز می شوند. در واقع، 75 درصد از این جستجوها در گوگل شروع می شود.برای درک بهتر اینکه چگونه می توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجو را بدانید.

سئو چگونه عمل می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، پرش از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و فهرست بندی آنها استفاده می کنند. فهرست را به عنوان یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب (یا صفحه وب) را باز کند تا به شما کمک کند دقیقاً همان چیزی را که در حال حاضر به دنبال آن هستید پیدا کنید.

سپس الگوریتم‌ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها عامل یا سیگنال رتبه‌بندی تجزیه و تحلیل می‌کنند تا ترتیب ظاهر شدن صفحات را در نتایج جستجو برای یک پرس و جو مشخص کنند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تمام کتاب‌های موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند به شما بگوید که دقیقاً کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.به این ترتیب ربات‌های جستجو دقیقاً تخمین می‌زنند که یک وب‌سایت یا صفحه وب تا چه حد می‌تواند چیزی را که جستجوگر جستجو می‌کند ارائه دهد.

برخلاف تبلیغات جستجوی پولی، نمی‌توانید برای به دست آوردن رتبه‌های جستجوی ارگانیک بالاتر به موتورهای جستجو پولی بپردازید، به این معنی که کارشناسان سئو باید کار کنند. اینجاست که ما وارد بازی می شویم، گروه مهندسی شهر آی تی مفتخر به ارائه خدمات تخصصی در حوزه سئو به مشتریان خود می باشد.

جدول تناوبی عناصر سئو:

جدول_تناوبی_عوامل_سئو_شهر_آی_تی

جدول تناوبی عوامل سئو ما، عوامل را در شش دسته اصلی و وزن هر کدام با توجه به اهمیت کلی آن برای سئو سازماندهی می کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق کلمات کلیدی از عوامل کلیدی در بهینه سازی محتوا هستند و خزیدن و سرعت از عوامل مهم در معماری سایت هستند.

جدول تناوبی سئو که اخیراً به روز شده است همچنین شامل لیستی از سمومی است که از بهترین شیوه های سئو می کاهد. اینها میانبرها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای اطمینان از رتبه بالا در زمانی که روش های موتور بسیار پیچیده تر بودند، کافی باشد. و حتی ممکن است برای مدت کوتاهی کار کنند، حداقل تا زمانی که شما گرفتار شوید.

الگوریتم های گوگل

الگوریتم_های_گوگل_شهر_آی_تی

الگوریتم های جستجو برای نمایش صفحات مرتبط و معتبر طراحی شده اند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار می دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

الگوریتم_گوگل_شهر_آی_تی

رتبه بندی هر نتیجه توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. و در حالی که بخش‌هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی می‌ماند، سال‌ها تجربه سئو به ما بینشی در مورد مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی داده است. این عوامل طبقه بندی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

سئو داخلی:

رتبه بندی صفحات شما تا حدی توسط فاکتورهای موجود در صفحه تعیین می شود. فاکتورهای سئوی درون صفحه همه مواردی هستند که در وب سایت شما تأثیر مستقیمی روی آنها دارید. این عوامل شامل جنبه های فنی (به عنوان مثال، کیفیت کد و سرعت سایت) و جنبه های مرتبط با محتوا، مانند ساختار وب سایت شما یا کیفیت کپی در وب سایت شما می باشد. اینها همه فاکتورهای حیاتی برای سئوی داخلی هستند که می توانید روی آنها کار کنید.

سئو خارجی:

سئو_OFF PAGE_شهر_آی_ـتی

علاوه بر عوامل سئو داخلی، رتبه شما توسط برخی از عوامل سئو خارج از صفحه نیز تعیین می شود. این عوامل شامل پیوندهایی از سایر وب سایت ها، توجه در رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی است که خارج از وب سایت شما رخ می دهد. اگرچه غیرممکن نیست، تأثیرگذاری بر این عوامل سئوی خارج از صفحه ممکن است دشوارتر باشد. مهمترین این عوامل خارج از صفحه، کمیت و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما اشاره می کنند. هر چه سایت های مرتبط و با کیفیتی به وب سایت شما لینک دهند، رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل خارج از صفحه که در سئو نقش دارد، رقابت مربوط به جایگاه خاص کسب و کار شما است. در برخی دسته ها، طبقه بندی بسیار دشوارتر از موارد دیگر است. بنابراین، رقابت پذیری بازار شما نیز تأثیر زیادی بر موقعیت های شما دارد.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

اهمیت_سئو_در_بازاریابی_شهر_آی_تی

سئو بخش کلیدی بازاریابی دیجیتال است زیرا مردم هر ساله میلیاردها جستجو را انجام می دهند، اغلب برای اهداف تجاری، تا اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات پیدا کنند. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبا می تواند تأثیر مهمی بر نتایج شما داشته باشد.

با این حال، نتایج جستجو در سال‌های اخیر تکامل یافته‌اند تا پاسخ‌ها و اطلاعات مستقیم‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد.به طور خلاصه، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران وب سایت شما چه می خواهند، می توانید آن دانش را وب سایت، ویژگی های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

سخن پایانیسئو_چیست_شهر_آی_تی

امیدوارم از این راهنما بهره زیادی برده باشید .این مقاله تنها به توضیح مختصری از سئو بسنده کرده است اما سئو تکنیکال مبحث بسیار گسترده تری دارد. مهمترین چیزی که در مورد سئو باید به خاطر بسپارید این است که هیچ میانبری در این بازی وجود ندارد. شما باید کارها را به خوبی انجام زیرا به این ترتیب برجسته خواهید شد.اگر می‌خواهید نتایج را ببینید، حداقل شش ماه برای آن وقت بگذارید. ما شما را تشویق می کنیم که در محتوای خود به روز بمانید، آن را به طور منظم به روز کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی ادامه دهید تا سایت خود را به روز کنید و به Google نشان دهید که هنوز فعال هستید.

منابع:

https://bit.ly/3Elv7ig

https://cutt.ly/mFVozNg

shorturl.at/nCJP4

https://rb.gy/ac7dwb

 

تصویر نویسنده
حانیه زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *